Nekromanti Baronen av barbary coast

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Måndag denna vecka var ingen vanlig dag. Det var nämligen dagen då Baronen av barbary coast landade i min brevlåda! :)

Tyvärr har jag bara hunnit läsa några sidor än så länge pga av dålig tajming med jobbet... men så här långt ser det ut att hålla samma fantastiska kvalitet som alltid med Åskfågelns Western IV linje!

Är det fler som fått boken? Kanske hunnit läsa igenom redan?
Vi kommer spela med egna RP, får se om vi ändå kan lyckas få knutit lite konflikter till SLP etc. såsom med de RP som kommer med scenariot..
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Beställde äventyret förra veckan. Hur lång tid brukar Åskfågeln ta på sig numer med tanke på de hemska omständigheterna!? Jag säger inte detta för att tjata eller gnälla då än så länge har det knappt gått några arbetsdagar alls sen min beställning, men kan man lita på att beställningar skickas som vanligt?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Ja det borde gå på några dagar. De har ju en ny distributör och lagret ligger hos denne som jag förstår det!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Inkognito;n302222 said:
Ja det borde gå på några dagar. De har ju en ny distributör och lagret ligger hos denne som jag förstår det!
Jepp, nu finns den på mitt uthämtningsställe och snabbt gick det faktiskt!!! Om jag ska klaga på något, och det måste jag givetvis. Så är det posten eller diverse fraktföretag som inte kan dela ut något så enkelt som en bok till min dörr, det gick uppenbarligen bra när jag var yngre men nu när jag är gubbgrinig och vill att barnen håller sig borta från min gräsmatta. Ja då går det förstås inte längre, nej nu skall jag ta mig till uthämtningsstället fem km bort och då bor jag i de centralare delarna av Karlstad.

Allt gnäll som gjorts ovan är ju självklart saker som absolut inte har med Åskfågeln att göra utan snarare en rant om hur jag ogillar förändringar till de sämre... Vilket den moderna postgången är oavsett hur man vrider och vänder på det.

Nu ska jag dock ta mina chill-pills och sova så jag kan hämta ut boken i morgon efter jobbet. Ni som läst den, är den bra?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Jag spelade det på Gothcon med några forumiter och ryckte det var bra, dock byggde intrigen hårt på RPnas bakgrund. Kul på konvent men jag kan tänka mig att det inte är helt lätt att överföra till en fristående spelgrupp. Men de har kanske byggt om det?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag har fortfarande inte lyckats läsa till sista sidan (Red Dead Redemption 2 släpptes olägligt nästn samtidigt....) men har iaf tagit mig igenom scenariodelen! Upplägget är att spelar man med egna RP så blir 3 av de medföljande konvents RP istället SLP. Resterande tre(?) ersätts med spelarnas RP.

Såklart tappar man en del interna intriger på detta sätt, de hamnar ju hos tre SLP. Det blir ett vanligt (välproducerat) köpeäventyr och mindre av ett konventsäventyr med de karaktäristiska inskrivna intrigerna mellan RP alltså.. :)

Med lite eget arbete borde det dock finnas gott om krokar att få in egna intriger för RP.
De tre RP som man ersätter med egna RP har även de en del intriger men dessa är enligt min subjektiva uppfattning inte alls lika viktiga.


Utöver detta får man en riktigt fin och grundligt genomarbetad äventyrsplats i San Francisco vilket åtminstone för vår grupp var precis vad vi väntat på!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Inkognito: Jag är själv mer eller mindre helt beroendr av Red dead redemption 2, kan inte sluta spela det. Är själv efter epilogen men spelar som bara den för att hitta alla hemligheter ock coola easter-eggs i spelet. Det är faktiskt tack vare RDR2 som kan vara SL i en ny kampanj för min grupp då några i spelgruppen inte är lika förälskad i tidseran som jag är. Dock blev de övertygade att en kampanj i Old-West-miljö med Western IV skulle kunna bli cool genom dels mitt tjatande men också hur awesome RDR2 är.

Så nu är spelgruppen klar och när en av gruppens medlemmar kommer hem från sin semester i Kambodja så skall vi kicka igång :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Ja det är ett helt fantastiskt spel! Spelade aldrig klart epilogen eftersom Online betan släpptes.. :) Man vet att det är ett annorlunda western spel när forumen är överfulla av folk som klagar på att blir beskjutna av andra spelare när de bara vill vara i fred för att fiska och jaga! :D
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Inkognito;n302612 said:
Ja det är ett helt fantastiskt spel! Spelade aldrig klart epilogen eftersom Online betan släpptes.. :) Man vet att det är ett annorlunda western spel när forumen är överfulla av folk som klagar på att blir beskjutna av andra spelare när de bara vill vara i fred för att fiska och jaga! :D
Jag är för långsam och kanske gammal för online :p Därför spelar jag bara story mode, men wow vad jag spelar det mycket!

Jag har i alla fall börjat läsa ”Baronen av Barbary coast” och det tycks vara en grym modul. Jag kommer Spelleda äventyret fast inte med de medföljande rollerna. Jag använder aldrig medföljande redan skapade roller då jag definitivt föredrar att vara SL i långa kampanjer där mina spelare skapar sina egna karaktärer.

Dock är modulen ett bra äventyr men en ännu bättre guide till San Fransisco och då självklart med fokus på särskillda stadsdelar. Helt klart en mycket välkommen modul till ett redan extremt bra spel!
 
Top