Nekromanti Barbapappa som rollspel

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
Hej är det någon som minns Barbapappa.
Synd att man inte ser dom så ofta nu för tiden.
Vi som gillade dom kanske skulle gilla om man kund trycka på filmmakarna att göra en variant där allt är i 3D teknik. Du har kanske sett filmen Hitta NEMO. Tänk dej den tekniken, men med Barbapappas värld.

Tills dom bestämt sig kan vi ju göra lite änkla äventyr med Barbastark och dom andra i rollerna.

Tänkte man kunde ha 3D tekniken i tanken när man kör rollspelet.

Vad säger ni?

Jag är ny på detta här, vet inte om jag skriver detta förslag rätt
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Hej och välkommen!

Klart man minns barbapappa! :gremsmile:

Jag har själv inte spelat såvärst mycket forumrollspel, så du får gärna förklara hur spelet du tänker dig skulle gå till!
 

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
Jag vet inte hur ni gör här men, jag har gjort detta på chatten Snyggast.se. Där var de ej tillåtet med Rollspel.

Jag vet inte rent tekniskt hur ni gör här, men på Snyggasat började jag med att fråga ut den blivand motspelaren lite vad han kan om figuren, jag gillar om man är ganska detljerad.
Barbafigurerna är ju udda eftersom dom har den form som de har + att de kan ändra form.

Men här kanske man kan hoppa över de, är man intreserad fodrar man ju att "man kan karaktären till 100%".

När man kommit överens om rollsättningen så är de dags för om man vill ha en modernisering av de hela.

Man kanske har funderat lite om hur figuren ser ut som han gör.
Ex: Barbastark
Han är ju något fet för att kallasig stark de kanske förklara att han är den matglada grabben i familjen då kan ju moderniseringn vara att han är något mer ägg formad än sina bröder som har mer en päronliknande form.

Jag tänker lite som om man skulle göra de hela i 3D teknik, som de man gjorde i filmen Hitta NEMO.
De kan man ju tänka på när men gör sin roll, de kanske blir lite djupare med detaljer mm då.

Menar inta att göra de till film här. Men man kan ju ha de i tanken när man rollspelar detta.

Med detta ifall man vill göra film på detta alltså Barbapappa i 3D "kommihåg var ni såg detta först hehe".

Hur jag spelar själva rollspelet

Jag brukar göra så här:
För ett vanligt samtal skriver jag repliken som ett vanligt chattmeddelande
Ex.:
Hej hur mår du?

Efter som detta är utan bilder, allt sker ju i fantasin.
För att man ska visa om något sker, använder jag
" tecken, den som man får genom att hålla ner shift och trycker 2.
Ex.:
"solen skiner"

I bland kan de hända att den som birollen (den som inte har huvudrollen) har förmånen att kunna byta karaktär (enklast när om man är två annars kanske de blir krångligt). Vet inte om de funkar här.
Ex:.
Karktär A: Var du är stark!

Huvudrollen säger nåt

Karaktär B: Klart han är stark, han käkar ju pasta.

Man skiver bara Karktären: en gång, man är den karaktären till nästa gång man skriver Karaktär:

Skulle man på nått sätt vilja pausa och vilja säga nåt utan för spelet.
Ex:.
(de ringer)

Vet ej om de blev tydligare

Med vänliga hälsningar Jenny
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jorå, det känns ganska tydligt. Annars får man väl fråga! ^^

Så, om man ska spela, var skriver vi? I en tråd här? Jag vill testa och se hur det är!
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Jag måste erkänna att jag inte fattar alls, men så minns jag bara barbapappa och dom andra barborna ganska vagt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,473
Location
Helsingborg
Jag tycker det här verkar som en asskön idé. Särskilt din idé om 3d. Bara tanken på det är sjuuukt cool. :gremsmile:

/Han som önskar att han kunde vara med men hans tid är smått begränsad
 

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
Nu har jag bara testat Chatt formen där är du ju bra att diskutera hur man vill lägga upp de hela, detajer teknik mm.

Så om de finns en Chatt i stil med den på snyggast.se

Hoppas de går.
 

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
Igentligen är de inte så anvacerat men antar sig rollen.
Som kille (den jag brukar spela emot) brukar ha rollen som Barbastark.

Hur man gör är som att chatta bara de att man när man pratar, så pratar man med Barbastark eller den roll motspelaren har tagit.

Sen de där med de olika tecknen [Shift+2] = "
För att tala om att något sker:
"Solen skiner"

Kan också användas då man vill hoppa i tiden:
"Nästa morgon"


Ren kunande om De gamla ävenytren som gick på TV behöver man inte alls komma ihåg ingalunda.

Vi hittar på egna äventyrmen gärna i samma stil.
Man måste nog hållade i åtanke att det är ju tänkt att ett barn ska kunna kolla på de (3D grejen)
Tänk att de ska kunna visas på SVT:s Barnkanalen.
 

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
Tänkte på de man kan ju använda MSN de brukar vi gå över till om man gillar de.

Men är man inne på eritik glöm de då de är inte uppskattat inte ett dugg.

RESPEKTERA!
 

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
För intreserade:
Jag är oftast online från 16:00 tiden och framåt
så då kan ni försöka med msn Chatt adressen finner du ovan du kille under 29 år.
Välkommen! :gremsmile:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Hej!
Som jag skrev i småpraten så är jag rätt nyfiken på hur det skulle vara och fungera, men jag har inte msn. Däremot tycker jag det fungerar bra med google docs. Så här kan det se ut, till exempel.

Fast nu ser jag att du har satt en åldersgräns som jag inte klarar, för jag är ju trettioett! :gremsmile:
 

Jenny23

Veteran
Joined
23 Dec 2010
Messages
9
Åldersgränsen är mer för "gammla gubbar"

du är välkommen och prova msn ska väl vara gratis att skaffa.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fan vad najs det ser ut att spela med Google Docs. =)
Det hade man inte kunnat tro faktiskt, inte jag iaf.
Det var verkligen imponerande. Damn!
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
481
Location
Uppsala
Vad hände med detta? Spelsugen, men för gammal :(
Har inte MSN, men kan spela med dig här om du vill. Så länge du inte frågar om min ålder.



Du är en formskiftande rosa gestalt som föds ur jorden i en trädgård. En liten pojke med en vattenkanna i handen tittar förvånat på dig. Vad gör du?
 
Top