Nekromanti Bara kollar

Jagy

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
29
Location
Ärentuna, en mil utanför uppsala
Jag drar mig till minnes att jag sett folk skriva om ett fallout liknande spel,men jag undrar är det verkligen någon som gör det. Jag började på mitt för nått år sedan när jag spelade fallout.

I fall någon gör eller gjort något skulle jag gärna vilja kolla på det. Jag gör mest för hemabruk och skiter i hur mycket jag plagierar, bara det blir kul att spela.

Helt enkelt, jag vill hitta andra fallout (eller väldigt liknade) spel att ta inspiration från.

-Jagy -i am veneficus-
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jo det finns bättre "proffesionella" spel faktiskt, men det sämsta med det spelet som du syftar på är ju faktiskt att de har en fruktansvärt hög killfaktor som återfinnes i adnd...

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
med killfactor menar jag att det beror på hur mycket man dödar för att få experience, DnD är ett sådant spel men det kan fixxas med lite ändringar. dessutom finns det bättre sätt att belöna experience istället för att bara boffra på ett gäng bergsorcher och det är att exempelvis ge folket experience genom deras rollspelande, man kan ju ge dem experience exempelvis för att skriva sin historia eller för att skriva en krönika om äventyren, men det är skitsvårt att göra sådant med spelare som är ovana vid det. fast det är ju givetvis sådanaq där engångsgrejor, men jag och ngra personer som gör ett eget fallout rollspel har kommit på det att det är bäst med att ge experience för gottt rollspelande istället för att slå ihjäl mutanter eller aliens, däremot kanske vi inkluderar sådant för de som vill ha det men bara i spelledaravsnittet... tjoflax vad mycket det blev... /images/icons/wink.gif


/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
med killfactor menar jag att det beror på hur mycket man dödar för att få experience, DnD är ett sådant spel men det kan fixxas med lite ändringar. dessutom finns det bättre sätt att belöna experience istället för att bara boffra på ett gäng bergsorcher och det är att exempelvis ge folket experience genom deras rollspelande, man kan ju ge dem experience exempelvis för att skriva sin historia eller för att skriva en krönika om äventyren, men det är skitsvårt att göra sådant med spelare som är ovana vid det. fast det är ju givetvis sådanaq där engångsgrejor, men jag och ngra personer som gör ett eget fallout rollspel har kommit på det att det är bäst med att ge experience för gottt rollspelande istället för att slå ihjäl mutanter eller aliens, däremot kanske vi inkluderar hack n slash för de som vill ha det men bara i spelledaravsnittet... tjoflax vad mycket det blev... /images/icons/wink.gif


/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Jagy

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
29
Location
Ärentuna, en mil utanför uppsala
Jojo, men jag har aldrig sagt att det ska vara så heller. personligen så bygger jag ett mindre hackaochskiva rollspel utan belönar för bra rollspelade medans att strida ger strids experience vilket inte alltid behöver vara possitiv, om du stötter på monster du måste döda så kan man ju bli lite skraj och få dåliga minnen, kanske dra på sig fobier. men om man har ett starkt psyke så.

Som extra vill jag bara säga att man kan klara ut fallout 2 utan att döda en enda person, bara en och man dödar honom inte riktigt. Men man får en massa quest experience.
Du detta blev mer än vad jag tänkte skriva oxå.

Jagy -I am veneficus-
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jo jag vet men de e inget kul att fly jämt, dessutom är datorrollspel fett med hack n slash, däremot så undrar jag om man kanske inte borde få ett starkare psyke ifall man stirder mycket... /images/icons/wink.gif, bra att du belönar för bra rollspelande.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Jagy

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
29
Location
Ärentuna, en mil utanför uppsala
Jag menar. har du ett svagt psyke och ett stort slemmigt monster hoppar ut framför dig så lär du ju bli ganska skit skraj. Säg att du tvingas döda den, han kanske får ett dåligt psyke ett tag men efter en stund så kanske han kommer över det och stärker sitt psyke.

Man får trixa med lite ider så får man nog till det till slut.

Jagy -I am veneficus-
 
Top