Nekromanti Balkongproblem

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Min katt, Polanski, sitter på balkongräcket och går fram och tillbaka och glor ner på marken. Jag bor på tredje våningen. Det är ett sådant där rundat räcke. Borde jag oroa mig?


Storuggla, det finns en spade också
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
[ QUOTE ]
Min katt, Polanski, sitter på balkongräcket och går fram och tillbaka och glor ner på marken. Jag bor på tredje våningen. Det är ett sådant där rundat räcke. Borde jag oroa mig?


[/ QUOTE ]
Jag skulle bli lite nervös. Alla katter är inte underverk av smidighet och jag vet katter som ramlat ner från balkonger och slagit ihjäl sig. Ramlar man bara från tillräcklig höjd spelar det ingen roll ifall man landar med tassarna nedåt eller ej. Speciellt som hans namne faktiskt gjort en film (Hyresgästen) som handlar om en man som faller ner från just en balkong. Huvva! Så jag tycker Polanski ska få leka inomhus istället.

/Anders (orolig för Polanskis säkerhet)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Jag bor på tredje våningen. Det är ett sådant där rundat räcke. Borde jag oroa mig?

Beror väl lite grann på hur gammal och fet han är... En kompis' kattunge halkade av en fönsterbräda en gång (jag såg när det hände) på sjunde våningen och landade i ett buskage långt, långt därnere. Den var omtumlad men annars helt okej, fast kattungar är ju tämligen små och lätta också.

Men rent generellt - ja, katter kan klanta sig och ramla ner.

--
Åke
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Borde jag oroa mig?
Ja, men det är bara en fas som din katt går igenom. Jag tvingade min katt att enbart vara ute på balkongen under min insyn, men då fick jag veta att han blev mobbad av de andra katterna när de träffades på stan. "Behöver du stödhjul, din tönt?" "se upp så du inte ramlar och bryter nacken!" "Kolla, där kommer Pelle Chanslös!" "Hans husse måste hålla i honom när han sitter på kattlådskanten och skiter för att det är så långt ner!" osv.

På grund av grupptrycket så föll min katt allt djupare och djupare i en spiral av självdestruktiva handlingar för att bevisa sin mognad för kompisarna, sig själv och (fruktar jag, även om jag var omedveten om det) mig. I början var det inte värre än att han sprang över vägen och sicksackade fram mellan bilarna, men snart räckte inte den sortens vardagliga kickar längre. En kväll hittade jag ett paket kattmynta bland hans tuggleksaker. "Det är inte mitt, jag höll det bara åt en kompis" jamade han, och jag (man är ju så naiv!) trodde honom.

En vecka efteråt hade en av hans nya "kompisar" hällt senap i sitt eget arsle som en "rolig grej". Stackaren slutade aldrig att springa. Det blev varningssignalen som fick min katt att omvärdera sitt liv. Han slutade med knarket, lät bli de våghalsiga tricken, och nu för tiden går han aldrig ut på balkongen utan mitt sällskap. På hans blog "www.jag_kissar_i_strumplådan.se" säger det senaste meddelandet "Inomhus: om katten själv får välja."

Låt det bli ett meddelande åt din katt också.

/Rising
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hummm, skulle nog vara lite orolig iaf...
Man vet ju aldrig vad kattrackarn kan få för sig.. & det lär ju inte avra sådär hällsosamt att trilla ner för 3 våningar...

/ Johan K, som slipper sådana här problem pga allergi...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Har du börjat få slut på skämt, Rising?"

Jag minns att han tidigare gjorde helsjukt roliga sagogeneratorer och sådant, som slumpade fram helt vansinniga saker som man kunde sitta och äta sylt medan man läste. Kanske han har gjort en lika dan för sina inlägg? :gremgrin:


Storuggla, he's really a machine
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Det där inlägget kändes märkligt bekant
Det var ju en medveten blinkning åt det tidigare inlägget, din pajas. (och det inlägget var ju i sig en referens åt min gamla brödrost-tråd) Du får tusen minuspoäng för att du suger upp hela norrland i din näsa.

/Rising
som gillar att skriva "din pajas".
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Bortförklaringar! [ANT]

Du hade säkert glömt bort det tidigare inlägget helt och hållet, och blev helt chockad när jag upptäckte ditt banala återanvändande av idéer.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Bortförklaringar! [ANT]

Du suger så mycket att det kommer sugsås ut ur dina öron. Hade jag skrivit till en annan person än de som var med på den gamla tiden så hade det varit lite billigt, men Storuggla var ju tongivande i den gamla tråden. Jag visste ju att han skulle vara med på noterna. (Jag hade ju som sagt redan dragit brödrostskämt med honom tidigare.)

Men jag skall komma ihåg att nämna alla referenser från och med nu. Kommer säkert bli jättekul att läsa. Din pajas. (yes, det funkar så himla bra. Alltid!)

/Rising
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
det borde väl vara lungt, i värsta fall så hade ju du en spade... kanske du får användnign för den :gremsmile:
 
Top