Nekromanti Bakgrunds Musik...

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
De klassiska cd-skivorna från Naxox(tror de heter så) är väldans bra !! Sen är ju alltid Mozart & de gubbarna bra !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Spelet Revenent har ett par sköna slingor.
Filmmusiken till Gladiator, fast låtarna är nästan för varierande. Från lungt kan en låt byta till hastigt tempo.

DEt finns också grupper vars musik mest är vargar som ylar, vind som viner mellan träd. Vet dock inte vad de heter.

/[color:green]Han</font color=green> som inte använder sig utav bakgrundsmusik
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Första skivan till filmen Braveheart är ju klassisk. Sen funkar väl Titanicskivan hyfsat. En del klassisk musik som nämts tidigare.

Musik med vissa speciella kännetecken, t ex en liten snutt som hörs ofta, fast i lite olika varianter kan vara verkligt stämningsdanande. Som exempel kan jag nämna musiken ur Braveheart.

För att förtydliga mig kan jag berätta om när min grupp spelade äventyret Barbia. Vi visste att tiden var knapp, och vi hade många ledtrådar att gå på så därför bestämde vi oss för att dela på gruppen. Ena halvan reste norrut, och andra (med mig i) reste söderut. Vi fick reda på rätt mycket, och när vi efter svåra strapatser slutligen återvände och trädde in i Vindarnas tempel, sårade och trötta spelades ett välbekant musikstycke, och genast kände man att man var tillbaka på en välbekant plats och att man verkligen hade uträttat någonting viktigt. Det är lite svårt att beskriva känslan, men ni som har varit med om något liknande förstår väl.

Musik av mer skiftande karaktär ger enligt mig en mer "dämpad" känsla. Funkar bra i lite mer low-fantasyaktiga äventyr.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Delar av filmmusiken från "Dragonheart","Conan the barbarian","The last of the mohicans" och "Gladiator".
De lugnaste och mest stämningsfyllda låtarna från dessa filmer är vad jag använder.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Mannen med Järnmasken (eller vad f**n filmen heter med Leornardo Di Caprio) har ett jäkligt användbart soundtrack.
Grieg är en norsk kompositör (bergakungens sal bland annat)
Lizt, Schopin, Orff, Wagner (Valkyria) mfl klassiska kompositörer.
Jarre har en del intressant.
Gotisk rock (Bauhaus, Niepelheim, Theatre of Tragedy, Sisters of Mercy) funkar i många fall.

Wille




Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Aron

Veteran
Joined
24 Nov 2000
Messages
25
Location
Växjö, Sverige
Vangelis

Kolla in allt som Vangelis har gjort...
han gjorde bla filmusiken till bladerunner (just den är visserligen rätt dålig)
men i övrigt har han gjort mycket bra grejer..
speciellt el greco!!!

Aron
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst, de är åxå bra !! Skulle nog tänka mig att det finns en hel del musik. Bara man hittar den så.....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top