Nekromanti Babylon 5

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Själv är jag en stor fantast av serien Babylon 5 som så många andra. Jag undrar om det finns några planer på att göra serien till ett rollspel??

"Rust never sleeps"
- Niel Young
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Spelets framtid är dock lite osäker... så vitt jag vet så *gjordes* spelet av ett bolag som heter Wireframe eller något sånt, och *gavs ut* av ett annat som hette Chameleon Eclectic (som även gav ut Millenium's End). Tyvärr har CE konkat. Vad jag vet har det inte kommit något nytt till spelet på några år.

Krille vet nog mer om vad som pågår än vad jag gör...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Puh!

Sån tur att du berättade det! Puh!
Varför inte lägga upp en länk till det där fina fansinet föresten?
Är det någon som vill spela Babylon i Göteborg, kanske?


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Puh!

<I>"Varför inte lägga upp en länk till det där fina fansinet föresten?"</I>

Jag kan förresten tillägga att nummer 4 av ALPHA ET OMEGA finns nu för nedladdning (lade upp det för fem minuter sedan). Adressen är som vanligt: http://www.andreas.cx/alphaomega (vilket man också kan se om man kollar min profil)

No one shoots at Santa Claus
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det *var* chameleon-eclectic, men efter att CE konkat har tydligen en porrsida köpt den adressen (enligt en diskussion jag läste nyligen på rpg.net).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
The Babylon Project

The Babylon Project är heldött sedan några år tillbaka. Det kom ut tre böcker i europa till spelet, regelboken (The Babylon Project), Earth force source book, samt Game master screen.
Det finns inga planer på att fortsätta med spelet då det inte finns några pengar och Wireframes produktions dels har haft strul med distributörer, förlorat licensen som tillhör Warner bros, och slutligen gått i KK.

Som om ni finner spelet, köp det, spela det och var glada. För det är ett spel som jag upptäckte är svårt att få tag i, men det är nog ett av de bästa på marknaden. IMHO.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top