Nekromanti b5-suck...

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag kollade på SVDs tv-guide och scrollade fram till nästa söndag... verkar som om kanal 5 ska sända B5s sista säsong i repris med start nästa vecka. Jag som hade hoppats på antingen något nytt bra eller repris av säsong 1.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: The Plans of Tarkin jag menar TV5

En annan serie som vi köpt in och kommer att börja sända senare i höst är
"The Others". Den är skapad av produktions- och författarteamet bakom Arkiv X.

Mvh
Magnus / Kanal 5 tittarservice

Ett svar från Kanal 5 på en fråga om B5 vara eller inte vara *ler* som jag fick..
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Faith manages

Det är du inte ensam om... jag önskar bara att femman inte lagt in en idiot som talade om vad som skulle komma härnäst i slutvinjetten.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Re: The Plans of Tarkin jag menar TV5

"the others" är en mycket bra serie enligt mig i alla fall. Synd bara att den lades ned. Ser fram emot att se den på femman.

Krister M. Michl
Freelance Writer
 
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Re: Faith manages

Krille,
Du har ju alltid Crusade, även om det var kort. Jag har i alla fall äntligen orkat masa ned alla mina b5 och Crusade kassetter hit till södra sverige.

Krister M. Michl
Freelance Writer
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: The Plans of Tarkin jag menar TV5

Oo du vet något..

( springer och hämtar El chocks utrustningen kommer i siste sekunden ihåg att man kan fråga artigt.. )

Jo vist *öö* kan du upplysa oss lite mer OM "the Others" jag vet bara att den heter "the Others" där slutar min kunskap...
 
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Re: The Plans of Tarkin jag menar TV5

The Others (som serie) handlar om en grupp människor som tack vare speciella förmågor kan uppfatta övernaturliga fenomen. Det finns en empat, telepat osv... därefter så försätts de i en situation som de tvingas lösa av en eller annan anledning. "The Others" är i sig självt ett hemligt sällskap.

Bra serie. Vissa manus var ok. Synd att den lades ned. Den hade haft en bra chans.
Någon som har ngt att tillägga.

Vet inte om sidan finns kvar men testa: http://www.theothers.com



Krister M. Michl
Freelance Writer
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: The Plans of Tarkin jag menar TV5

Som man säger här i Norrland Tack så mycket *ler* fast det verkar vara nå fel på din länk *hmm* *suck* Så efter lite sökande och upptäckten att det fanns en sida med med mycket innehåll som heter

Länken som du sa ledde ingen stans appsolut inte till info om "The Others" så jag provade att ta bort "s" från Others..
http://www.theothers.com/ visade sig vara en länk sida
http://www.theother.com/ Men sidan som du sa fanns först när jag satte ett - mellan the och others därimot fanns innehållet som du pratade om på sidan med namnet..
http://www.the-others.com/ SÅ poängen är Finner någon annan än jag det irriterande hur lik dessa addreser är med varandra ???
Ibland bara avskyr jag internet.. <P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-11-01 01:31.</EM></FONT></P>
 
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Re: The Plans of Tarkin jag menar TV5

Tänkte du kanske ville vet ngt om karaktärerna.
I förra texten lät det som att alla har krafter, det stämmer inte. De hamnar i övernaturliga situationer. Får leta fram banden om ni vill ha mer info.

"Marian Kitt" - förmågan att se in i det förflutna och "afterlife".

"Dr. Miles Ballard" - Professor i mytologi

"Mark Gabriel" - Empat

"Elmer Greentree" - Medium

"Satori" - Översätter inte, men det närmaste jag kan komma på nu är telepat. Eng. blir Sensitive/Professional Psychic

"Warren Day" - Siare

"Albert McGonnagal" - Förhöjt sjätte sinne.

Denna info kan ni säkert hitta om ni söker på webben. Jag minns att jag fann några icke-officiella sidor när serien började sändas i USA.

Tacka <valfritt väsen> för att folk i USA spelar in saker åt mig. Det gör jag i alla fall :)

Krister M. Michl
Freelance Writer
 
Top