Nekromanti Böcker, TV-serier eller annan kultur med högt tempo i

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag har på senare tid tillbringat min tid med diverse olika tv-serier och böcker som byggt upp storyn långsamt och över lång tid. Nu är jag sugen på något som har högre tempo, där storyn utvecklas fort och med raska och/eller stora vändningar. Nu gillar jag kanske inte just den så vidare värst, men om man tänker DaVinchi-koden i tempo så är man i rätt härad. Om den därtill råkar vara riktigt bra så är det en bonus.

Några tips?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, säsong ett av 24 är i princip klockrent vad jag är ute efter. De senare säsongerna tappar lite tempo men är fortfarande okej.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Arrow Säsong 1 håller gott tempo när två tidsmässigt åtskilda plotlinjer körs nästan parallellt.
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
En serie med tämligen mycket action, intressant story samt bra driv är annars Twelve monkeys, så länge som man inte försöker jämföra den med Terry Gilliam's briljanta film vilket den utgår ifrån (men bara delvis påminner om)... Try it!
 

Semigurka

Veteran
Joined
8 May 2017
Messages
3
Ash Vs Evil Dead har högt tempo (imed ganska korta avsnitt). Kul och fartfylld.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
The Librarians är en lite dumcharmig tv-serie om ett gäng hyperintelligenta personer, var och en på sitt sätt, som letar reda på stulna magiska artefakter och hamnar i trubbel. Den har fullt ös från första stund. Den har dessutom ögongodis för de flesta smaker.

Skapad av samma personer finns även Leverage, om ett gäng mästertjuvar med olika specialitet (inbrott, cons, hacker, hitter, planerare) som börjar sätta dit storskurkar som inte lagen rår på.

Båda serierna har avsnitt som står bra på egna ben, men som ändå bygger upp mot säsongsfinaler.
 
Top