Hej!
Jag behöver tips på rollspelsböcker som behandlar drömmar. Och vanliga böcker om drömmar som ni tycker är bra.
M.
Jag behöver tips på rollspelsböcker som behandlar drömmar. Och vanliga böcker om drömmar som ni tycker är bra.
M.
Rollspelet a/state från Contested Ground Studio har jag inte sett själv, men enligt uppgift så är det till viss del inspirerat av China Mièvilles böcker om Bas Lag och The Bridge av Iain Banks. The Bridge är ju för övrigt en bok som utspelas på en slags drömnivå.
Dessutom är layouten ganska trist, och boken är mycket riktigt hutlöst dyr, över 400 spänn trots konventsrabatt har jag för mig. På tillverkarens hemsida kan man ladda hem en ganska tjock introduktion till spelet, och det lilla jag har läst har nog främst gjort mig mindre sugen på att köpa spelet. Men det påminner om Staden, och Storuggla gillar det, så det står på min lista över intressanta spel som kanske ska införskaffas någon gång i alla fall. (Det är nämligen så att alla spel som Storuggla gillar (utom Traveller och Hero Quest eller vad det heter) kommer jag alltid på att jag skulle vilja skaffa, förr eller senare.)