Nekromanti Böcker baserade på dator-/TVspel

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Fan som jag är av både böcker och datorspel började jag läsa böcker baserade på spel nyligen. Jag läste första boken i Michael Elys serie baserad på Alpha Centauri och blev positivt överraskad. Boken var både trogen spelet och tillräckligt realistisk för att man skulle kunna "köpa" storyn. Jag har införskaffat övriga delar och tänker läsa dom så fort jag får tid.

Jag var i SF-bokhandeln förra helgen och hittade bl.a böcker baserade på Unreal och Resident Evil, eftersom båda dessa spel/spelserier har en underbar atmosfär blev jag nyfiken på huruvida författarna lyckats överföra denna till böckerna. (de första böckerna i RE-serien fanns inte inne, så den skippade jag, Unrealböckerna blir nog lästa rätt snart /images/icons/smile.gif)

Det finns även böcker baserade på Myst, ännu ett stämningsfyllt spel, någon som läst dessa? (ett annat spel med "vem är jag, var är jag"-stämning är Another World, finns det som bok tro?)

Det vore kul att höra om era åsikter av böcker baserade på spel, vilka som är värda att läsas o.s.v.
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Är rätt säker på att Flashback (Another World´s inofficiella tvåa) finns på bok. Minns att jag såg den i en bokhandel för några år sen.

Lycka till med letandet!
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
210
Önskeboken! Re: Böcker baserade på dator-/TVspel

En krallig serie med böcker baserade på Last Ninja-spelen skulle smaka fågel...
 
Top