Nekromanti Bästa spelade äventyret

Madon

Warrior
Jag skulle vilja veta vilket äventyr som ni har upplevt bäst, som har flytit på bäst, varit mest intresant m.m och en beskrivning av äventyret.Gärna några spelares synpunkter (verkar som om merparten på detta forum är spelledare).

Det mest ambitiösa jag har gjort (föll platt för att spelarna hade en seriöshetsgrad den helgen som om de gick på knark) var en ond magiker snodde en värdefull artefakt som en kung hade. Äventyret involverade bland annat ett rum där alla rollpersonernas önskningar uppfylldes. Gissa om de blev besvinka då de stog nästan nakna den nästan viktlösa fullrustningen försvann då de gick ut ur rummet, inget i rummet kunde tas ut därifrån. Efter några minuters tänkande så kom de på att de kunde önska sig en dörr till artefakens rum, och det fungerade. Men där inne så fanns den onda trollkarlen, de vann striden men en av de blev alvarligt skadad och medvetslös. De gick ut och kom till önskerummet igen (det hade förändrats så de visste inte att det var det men). Då de kom in i det fanns det bara en dörr och den kunde de inte öppna. En sa "åhh jag önskar vi kunde hitta nyckeln" och eftersom det var önskerummet så skickade jag en kille till dom med nyckeln. Killen var lite flummig och jag framställde honom ungefär som gud. Skickade honom eller gjorde andra saker så att de skulle förstå var de var, men det tog 55 min för de att komma på hur man kom ut (jag skrattade på rätt bra ett tag) Jag hade inte planerat det rummet men det passade in då kampanjen redan hade gjorts så flummig (eller vad sägs om att jag beskrev en sak som "en enorm flygande tingest" och en av spelarna skrek rätt ut "det är en pippande blåmes") your story

Nero_UBBT

Warrior
Det där med önskerummet var en riktigt cool idé av dig som spelledare!

Jag tror att de häftigaste äventyr jag spelat var koventsäventyr på SävCon utanför Umeå eftersom spelledarna var så totalt grymma i jämförelse med oss och Armandes Testamente (finns på Neogames hemsida) som var ett riktigt bra äventyr.

Man har varit med om en del häftiga äventyr i sina dar, synd bara att spelledare har en tendens att vara ganska ojämna.
Däremot så väger det ju upp dom gånger som det verkligen blir t.ex spännande partier under en spelkväll.

Jag tycker att dom bästa stunderna jag haft som spelare har varit när spelarna har agerat på ett oväntat sätt och spelledaren lyckats reagera på detta på finurliga sätt. Då blir det verkligen att man rollspelar tillsammans och skapar äventyret/berättelsen.

Jag älskar rollspel.