Nekromanti bästa äventyr?

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
med anledning av nedanstående post om mest nostalgiska rollsperson
vilket är det bästa/roligaste/gripande äventyr ni kört??

Mitt var nog en slags kampanj i Chronopia (jag var inte 3 meter lång, hade inte stora vapen, och nej, jag var inte en krigare.....) jag var en alvisk ädling vid namn Lithiel. En riktig slempropp som försökte slå sig in i sekuda (stor flygande ko) branschen medelst sina inhysta råskin (medspelare) via mord, utpressning och annat kul. tror att han dog under en brand startad av en av mina konkurenter.
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
jag har men...

det var den första långa kampanj som jag spelade. tyvärr var min spelgrupp inte den mest seriösa, och det var väldigt långt mellan spelmötena. dessutom var SL inte speciellt van. detta ledde till att jag aldrig fick något sammanhang i äventyret, utan mer slussades från strid till strid.... till slut slog vi ihjäl en viss Vik-Kotnick iallafall....
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Du tänkter på fel kampanj/äventyr!!

"det var den första långa kampanj som jag spelade. tyvärr var min spelgrupp inte den mest seriösa, och det var väldigt långt mellan spelmötena. dessutom var SL inte speciellt van. detta ledde till att jag aldrig fick något sammanhang i äventyret, utan mer slussades från strid till strid.... till slut slog vi ihjäl en viss Vik-Kotnick iallafall"

Du är inne på fel äventyr/kampanj.

Svavelvinter är första delen av Den Femte Konfluxen (består av Svavelvinter, Oraklets fyra ögon, Kristalltjuren och Den Femte konfluxen).

Vicotnik (observera stavningen) figurerar i Den Nidländska Reningen (en triologi, bestående av Helvetesfortet, Melindors återkomst samt Slutstriden).

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,475
Location
Helsingborg
Re: jag har men...

Vik-Kotnik? Vad hade ni emot den stackars göteborgaren? /images/icons/smile.gif

Mitt bästa äventyr (som jag SLdde) var "Skuggan av en ros" som är det första äventyret i Krilloan-modulen.

Det bästa äventyret som jag spelat? De flesta äventyr jag spelat i DoD gällde samma sak.. Bonka sönder en slutboss. Hmmm, jo. Enhörningshornet är nog det bästa..

[color:green]Han</font color=green> som blev förvånad att Buba åkte ut från Robinsson
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Re: Svavelvinter

Jag med mina vänner spelar/spelade svavelvinter nu.
tyvärr så dog jag efter att vi hämtat kvicksilver.
Jag har tyvärr inte upplevt att äventyret var så roligt eftersom det gick jätte segt. vi har nu spelat i ca 2år.
men vi ska snart fortsätta med oraklet.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Du tänkter på fel kampanj/äventyr!!

Svavelvinter är första delen av Den Femte Konfluxen (består av Svavelvinter, Oraklets fyra ögon, Kristalltjuren och Den Femte konfluxen).

Jag har helt klart och bestämmt för mig att kampanjen hette svavelvinter.

Den stolta krigaren Master_Z har sagt sitt
linus_gbg@home.se
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Du tänkter på fel kampanj/äventyr!!

Men handelsfursten då? Är inte det ett bra äventyr? Vilka delar är det som ingår (dåligt minne förstår ni, och vid så unga år)i den kampanjen?

Den stolta krigaren Master_Z har sagt sitt
linus_gbg@home.se
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Du tänkter på fel kampanj/äventyr!!

Hndelsfursten ingår i Härskarserien som också innehåller Tempelherren och Demonprinsen. Själv tycker jag att den kampanjen var bland de sämre som gjordes.

Don Kennetho
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Jag håller med dig att Svavelvinter är den bästa ävntyrs modulen som skrivits till DoD men den nidlänska reningen är helt klart en kampanj att tämka på..
 

ikon

Veteran
Joined
29 Nov 2000
Messages
3
Re: Du tänkter på fel kampanj/äventyr!!

Öh, hur kan man jämföra såna kampanjer med Den Femte Konfluxen-kampanjen? Det är helt olika divisioner.
 
Top