Nekromanti Bäst I Test SL

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Jag läste någonstans på internet att världens kändaste Dungeon Master var en svensk och det är ju faktiskt ganska så kul egentligen. Tänk att det är en svensk! Jag är faktiskt lite förvånad. Man hade ju förväntat sig en amerikan med tanke på hur stort D&D är "där borta". Fast å andra sidan är det ju inte världens bästa Spelledare det gäller så toppen är ju inte riktigt nådd ännu. Därmed finns det ytterliggare en chans för en svensk att bli bäst eller mest känd. I sisådär 15 minuter...

Sen klurade jag på just epitetet att vara just bäst. Det är ju egentligen inte så mycket att vara. Jag är definitivt inte bästa SL i världen, troligen inte den bästa rollspelaren i världen heller. Ansvaret att vara bäst måste ju vara enormt. Dessutom, att vara bäst, räcker ju inte så långt. Bäst i Test brukar ju vara några år i Råd & Rön. Därefter kommer alltid någon annan modernare variant och tar platsen.

Frågan är då vilket epitet/attribut jag själv skulle vilja stämpla mig med? Jag menar, ska du tatuera in något på bröstet så bör det ju verkligen stämma. Eller hur? Jag får klura en stund till.

Men jag kan ju passa på att fråga er vad ni skulle vilja vara mest på som spelledare? Ni kanske redan vet svaret. Bra för er. Men ni andra som är lite osäkra på vad ni skulle kalla er, nu har ni chansen. För att det ska bli lite enklare att bestämma sig så har jag gjort en lista på ord ni skulle kunna använda. Ja ni förstår säkert. Det blir något i stil med.

Världens Sämsta Spelledare. Världens mest Utskällda Spelledare.

Något för er att skriva på signaturraden eller CV:t.

Världens ..... Spelledare
mest Saknade
mest Pålästa
mest Opålitliga
Snällaste
mest Håriga
mest Cyniska
mest Omfångsrikaste
Längsta
Kortaste
Miljövänligaste
mest Snedvridna
Tystaste
Gapigaste
Sömnigaste
mest Ohyfsade
mest Deprimerade
Fattigaste
Rikaste
Idérikaste
mest Ledande
mest Rälsbejakande
Kultigaste
Hårdrockigaste

o.s.v....
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
När jag gick på högstadiet så var jag nog med i tävlingen för Världens Våldsammaste Spelledare. Hota spelare med kniv, slå dem med påk och dänga böcker i huvudet på dem.
All in good fun för vi var 14 och vi alla gillade våld.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Ursäkta. Jag blandade visst ihop den bäste med den berömdaste. Och det var på Obsidian Portal jag hittade påståendet.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Kraetyz;n179289 said:
När jag gick på högstadiet så var jag nog med i tävlingen för Världens Våldsammaste Spelledare. Hota spelare med kniv, slå dem med påk och dänga böcker i huvudet på dem.
All in good fun för vi var 14 och vi alla gillade våld.

Och det här har du undanhållit för oss andra i alla dessa år... :)
 
Top