Nekromanti Avlaggt rollspel

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag har arbetat tillsammans med en kompis på ett ganska omfattande fantasy-rollspel.

Det gick bra i början men nu så kan man knappt tänka på det rollspelet, det har naturligtvis förlorat tid till studier och andra projekt men jag skulle vilja få igång det igen så jag undrar om någons skulle vilja ge bidrag till mitt rollspel (som för övrigt heter Danoria) igen.
Svara om ni är intereserade eller har något tips om hur man får liv i dödende projekt.
 

Grim_UBBT

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
31
Location
Skara, Sverige
Skulle kunna tänka mig att ge bidrag.

Vad är det för ett rollspel det rör sig om?

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det är ett fantasy rollspel i Tolkien insirerad värld.

Det finns ett stort urval av raser och de lever i en värld som är baserad på vår världs (Telus, eller Jorden) karta till fysiken.
En stor del av det som gjorts hitils är regler och inte så mycket om världen i sig självt, en del raser har blivit klara så som skogstroll, Svartblodstroll, Vingalver (små alver med "ängla-vingar") människor och gobliner m.m.

Språken har också givits till de olika raserna såväl som deras placering i världen. Dvärgar i ryssland (de talar även ryska), människor i större delen av europa, skogstroll i norden och Irland.

Problemet som jag ser detär att vi inte har fått till någon riktig känsla i spelet, visst det blev hyfsat bra när vi testade utan kompletta regler men det hela verkar inte så sammanhängande. Själva spelet är bra i sig, men det är för stort för att göras av två pers, det skulle ta en evighet.

Magi har en ganska stor roll, eller kommer ha. Tyvärr så var de gamla reglerna inte bra i och med att de liknade Eons magiregler alldeles för mycket så magireglerna har bantats rejält just nu...

Så här är det, spelet har potencial att bli både mycket bra och stort, om man bara fick det rullandes igen.

MVH Klon
 

Grim_UBBT

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
31
Location
Skara, Sverige
Hjälper gärna till på alla sätt jag kan!
Är det något specifikt ni vill ha hjälp med att skriva så gör jag gärna det.
Maila mig i så fall riktlinjer eller uppgifter på bnegtk@woodz.com eller via icq!

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
Jag gillar idén med dvärgar i Ryssland.
Det kan bli rätt kul om man lägger in lite satir över de olika europieska kulturerna med de olika människofolken i "Europa"
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Skulle kunna hjälpa till... Framför allt är jag väl intresserad av att utforma just spelvärlden, inte så mycket regler...
Hade en kompis som var inne på samma spår som er (fast en värld till drakar) som byggde lite som Shadowrun (dvs framtid fast efter katastrofen).

Maila mig om ni skulle vara intresserade, så kan vi ju diskutera vidare...

[--- Jan Arenö ---]
 
Top