Nekromanti Att spela motsatt kön

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: Sex mellan rollpersoner

Lite mera oromantiskt är det i min spelgrupp, vi får slå för fysik och uthållenhet för att lyckas. For inte att glömma karisma, bara för att få lov.
Min första RP var "Frede" en stor stärk Barbar. Åh, han var skön, han tyckte att magikaren var löjlig. Jag saknar honom fortfarande.
Nu är jag hobtjej i Middle-Earth med "backstapping" och dyrka upp lås som special. Nanna Rose-hip.
Min bästa manliga kompis är den snyggaste kvinnliga dark-elf necromancer man kan tänka sig, suveränt spelat.
Så jag vet inte om det är någon större skillnad om man spelar som kille eller tjej.
Nu ser jag väl inte riktigt oss som kvinnor och män i första hand, men mera som en spelgrupp, där ska ha roligt tillsammans på nya äventyr.
När det gäller medeltida rollerna som man och kvinna så är det väl ROLLSPEL vi spelar och inte någon precis efterkonstruktion av en verklighet på en viss del av jordklotet? Vi får väl göra rollspelsvärlden som vi vill ha den.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
"Själv spelar jag kvinnliga rollpersoner av två skäl: ingen annan i vår spelgrupp gör det, och de gör sig bättre på bild."

Kan man få ett exempel på en bild???
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Det har hänt i min spelgrupp, men jag tycker inte att det har varit helt lyckat... Det blir bättre spel när alla spelar män.... eftersom vi bara e pojkar i vår spelgrupp...

/King Kromm
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Foglossning

"Pappa, kan man bli gravid av analsex?"
"Naturligtvis, mitt barn. Hur tror du advokater kommer till?"
---
E de så dom kommer till.... *Förvånad*

/King Kromm
 

Countess_Malin

Veteran
Joined
6 Aug 2001
Messages
58
Location
Lund, Sverige
Re: Tjejer - manliga eller kvinnliga rollpersoner?

Hmm... Jag tror att jag väler kön på karaktär beroende av vilket humör jag är på... Men sanningen är ju faktiskt att jag har spelat män oftare än kvinnor, bör jag kanske ändra på...
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Homofobi & Sånt

Det där med homofobin stämmer. Jag är väldigt erfaren med att ha spelat kvinnliga karaktärer, och i min f.d. grupp (dom e som sagt väldans mysko nuförtiden...) låg homofobin väldans tungt på de andra spelarna. Det är därför som mina kvinnliga karaktärer aldrig har varit intresserade av... ja, ni vet. Till skillnad från en annan som jag spelat med förut. Hans kvinnliga karaktärer var mer av bimbo-typen, som låg med alla han (hon?) mötte.

Jag vet inte riktigt vilken av dessa två som är mer "rätt".
Den ointresserade, eller nymfomanen?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: En massa prat

grymt äventyr.... själv tror jag lite kort att så bra man känner tjejer så bra spelar man kvinnor. det beror också på hur manspelar dem också... /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
det är inte alls så ovanligt, man har gjort en undersökning som visar att kvinnor börjar bete sig som män i en hel del olika områden (däribland sex /images/icons/smile.gif)

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Att spela motsatt kön [OT]

apropå det där med kvinnor som har maskulin ton i rösten det får mig att tänka på östtyskland och deras "idrottsprogram" bara så ni vet.

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
feminism [OT]

det kan vara det att eran grupp är ovanligt tjattriga eller så är det helt enkelt som så att kvinnor blir förtryckta av män i samhället idag. exempelvis märker man ju att lärare låter män dominera under lektionerna. kvinnorna blir undantryckta milt sagt. män behandlar kvinnor taskigt i sina kompisgrupper. arbetsgivare (som oftast är män) ger kvinnor lägre lön för samma arbete. det finns många fler exempel, vill någon veta är det bara att säga till, jag kan nog bara tilläga det att jag har synat samhället i kanten och dragit denna analys samt att jag är feminist.

/Dr_Morbid
"jag ber tusen gånger om ursäkt för mitt stinkande hem och min fula fru"
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Re: feminism [OT]

Sedan att tjejer skulle vara diskriminerade i skolan är förmodligen en vandringssägen. Iaf känner jag ett flertal lärare som påstår detta. Tjejer får högre genomsnittsbetyg, en del skolor satsar på "kvinnoinriktad utbildning" (vad tusan det nu betyder). Jag menar själv att det skall vara fullständig jämställdhet mellan könen (givetvis), men att kvinnor på mansdominerade sociala grupper diskrimineras mer än män på kvinnodominerade är ett rent felaktigt påstående som man tyvärr möter på alldeles för ofta. För övrigt i sammanhanget kan nämnas att grundskolan lärarmässigt är en rätt kvinnodominerad arbetsplats. Ibland kan man undra om det inte är pojkarna som trycks ned i denna miljö, (genom att inte ha särskilt många manliga förebilder, medan flickorna har massor). En annan sak som är rätt intressant är att _både_ manliga och kvinnliga chefer ger män högre löner och kvinnor lägre...

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: feminism [OT]

Nu är det så att män tar för sig mer plats, inte att de givs plats. Man skall inte tro att det någonsin kommer bli jämnlikt mellan könen, för de har olika förutsättningar...
Våga vägra femenismen!!!

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: feminism [OT]

SUG KUK DIN JÄVLA FEMINIST FITTA!!!!!!
DRA ÅT HELVETE JÄVLA ANUS OCH ERAN PROPAGANDA!
DET KANSKE VAR SÅ I DIN KLASS MEN FAAN INTE I MIN, DET FINNS LIKA JÄVLIGA DISKRIMINERANDE KÄRRINGAR SOM KARLAR!

First i was blind, now i can see.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: feminism [OT]

du är min Macgyver...

First i was blind, now i can see.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fjolla!

Sluta fjanta dig va, vem är det som den elake "propagnda-anuset" här va?


*Anser själv att det är lite töntigt hur man letar upp kvinnoförtryck. För jämnställdhet krävs att man tar bort segregering, IMO. Alltså, stoppa människoförnedring istället för kvinnoförnedring. Och sånt.*





/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Väx upp va.

Jag som trodde att det här forumet var en frihamn från sådana hära fraser, som är så omoget så jag inte ens kommentera det. Pah! Mutanter. Sådana borstbindartyper borde inte få skriva vad de vill.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Väx upp va.

Men lik förbannat kommenterade du det ändå!!!
håll dig till dina principer, var lite konsekvent....

Sen så ska man respektera alla etniska grupper, människor, djur och mutanter!!

"Beware of the Cöla Craver!"
 
Top