Nekromanti [AshCon] Ett opolerat konvent för rollspelsskapare

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna



Hej på er!

Vi i Bläckfisk Förlag har snackat om att boka en helg och spela varandras ofärdiga spel. Tanken föddes att bjuda in några till och rätt vad det var hade vi fått för oss att eventuellt anordna ett konvent – om än ett väldigt anspråkslöst sådant.

I korthet:
AshCon är tänkt att vara ett opolerat och intimt konvent för rollspelsskapare. Syftet är att träffas för att utbyta tankar, idéer och erfarenheter – samt att speltesta och få feedback på sina spel. Planen är att vara i Studiefrämjandets lokaler i Strängnäs. Konventet är gratis och det går att sova i lokalerna.

Lite utförligare infoskiss finns här: https://docs.google.com/document/d/16N0AH22yGdY8Oc4jQvG_nwL5LMLEQ5sqsmLYhLhPufA/edit?usp=sharing

Skulle någon här vara intresserad av att kika förbi för att testa era egna och andras spel? Det hade varit väldans trevligt, tycker vi! :)

Just nu är inga datum spikade, men vi är inne på 12–13 oktober, 19–20 oktober eller 26–27 oktober. Hittar vi några intresserade listar vi ut passande datum tillsammans.
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
245
Vilket härligt och frejdigt initiativ. Hade jag bara uppfyllt kriterium B så hade jag försökat att anmäla mig.

Lycka till!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
MetaLarsson;n328352 said:
Aha?!... Jag läste visst lite slarvigt. Toppen!!
Nja, kan ha varit jag som formulerade mig slarvigt. Nu har jag nog skrivit om det lite tydligare, så tack för påpekandet! :)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Skoj att det finns intresse! Ungefär hälften av platserna är bokade.

Om ni går i tankarna att anmäla er – gör det så snart som möjligt, så kan ni vara med och påverka vilka datum det blir.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Stort tack till alla som deltog på AshCon!

Vi i Bläckfisk Förlag hade en toppenhelg med lärorika speltest, givande samtal och trevliga nybekantskaper. Hoppas att det var en genomgående känsla – och att vi syns snart igen!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vore jättekul att höra lite mer. Var väldigt sugen på att åka, men funkar inte just nu.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Nässe;n334217 said:
Vore jättekul att höra lite mer. Var väldigt sugen på att åka, men funkar inte just nu.
Vi var tio spelkonstruktörer som sågs på lördagsförmiddagen och presenterade våra spel för varandra. Sedan delade i upp tre spelpass á fyra timmar spel och en halvtimma debriefingdiskussion, med tre spelgrupper under varje spelpass.

Totalt nio av deltagarnas spel speltestades och diskuterades under helgen. Sedan avrundade med ett fullgruppssnack med lite utvärdering, allmänna tankar och lärdomar och så.

Nästa gång, kanske! :D
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Superledsen att jag missade detta. Hoppas att det blir fler, så att jag får vara med!
 
Top