AshCon 2020?

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,723
Location
Eskilstuna
Förra hösten anordnade vi AshCon, där ett dussin spelmakare fick presentera sina osläppta spel för varandra och hjälpas åt att speltesta dem. Vi tyckte att det var mycket trevligt och lärorikt förra hösten – men i år ser det lite mörkt ut med att kunna bjuda in till en motsvarande uppföljare…

Vi går därför lite i tankarna att köra ett digitalt minikonvent istället! Fortfarande för och med spelskapare med osläppta spel.

En idé vi har är att köra en slags opponeringsupplägg: man anmäler sig, skickar in sitt spel, någon annan får ens spel och man själv får någon annans spel. Sen har man typ två veckor på sig att läsa in sig lite på spelet och förbereda synpunkter och tankar – som man sedan delar med sig av i ett online-samtal med författaren, med övriga deltagare som publik. Efter samtalet får publiken lite tid att ställa egna frågor. Och så kör man ett sånt samtal för respektive spel och anmäld författare.

Tanken är att alla får ordentlig feedback på sitt spel i dess nuvarande form, samt att man får tankar och idéer genom att lyssna på de andra samtalen också.

Låter det som något ni skulle vara sugna på att vara med på?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
Jag missade ju det förra, men detta ska jag verkligen se till att vara med på. Och ha ett spel redo till!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Låter spännande, nästan så att jag vill skriva ett rollspel, fast nä, det kommer nog inte hända i år heller, men lyssnar nog gärna om det inte blir alltför långa samtal.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,295
Jag är helt klart intresserad! Bra morot dessutom att skriva klart spelet.
 
Top