Nekromanti Artikel om NWN

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Re: kommande mmorpg - Horizons

OK MMORPGS är framtidens spel, men vafan ska det komma så många för jag menar med alla dessa spel ( Horisons , Anarchy Online , Project Entorpia , UO2 , mm... )

För mig i tiden!
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: kommande mmorpg - Horizons

"OK MMORPGS är framtidens spel,"

Håller inte med här. För det första ser jag det som att det är omöjligt att spela en kampanj som varar längre än 4-6 timmar utan en väldig massa synkroniseringsjobb. Sedan är det IMO så att det inte passar alla att vandra runt i en värld där det finns massor av andra hjältar och där man själv inte är särskilt speciell alls.
Jag trodde t.ex. tidigare att en dags MUDdande kunde utspela sig som i en bok. Tyvärr visade det sig att det helt enkelt inte fungerade - KP-siffror sprudlade och det enda folk diskuterade på gatorna var levels, hitpoints och quests. :(

"men vafan ska det komma så många för jag menar med alla dessa spel ( Horisons , Anarchy Online , Project Entorpia , UO2 , mm... )"

Online-RPG innebär ny mark att bryta för spelföretagen, antar jag. Det kommer förmodligen snart att slå över när marknaden är mättad.

--
Björn

"What's the last thing that runs through a bug's mind as he hits the windshield? His ass."
(Ursäkta, men den var rätt kul...)
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Re: kommande mmorpg - Horizons

<I>Online-RPG innebär ny mark att bryta för spelföretagen, antar jag. </I>

Och så att dom tjänar äckligt mycket pengar på det. Först måste man köpa spelet, sen "hyran" varje månad.

Det är bra att det kommer många MMORPG, det ökar chansen att någon av dom faktiskt funkar och är kul. =)
Att folk diskuterar hp och levels är skittrist! ..Håller med om det.
 
Top