Nekromanti Artefakter

Imperator

Veteran
Joined
24 Jul 2007
Messages
23
Location
Huddinge
Kamrater! Bombardera mig med era egenhändigt skapade artefakter. Främst är jag ute efter kungliga sådana (som inte är krona eller mantel) men allting är av värde. Go go go!
 

Kotaka

Veteran
Joined
15 Mar 2016
Messages
50
Inte så relevant kanske men här är en kreation jag gjorde i spelets begynnelse men som aldrig kom i spel.

Häxjägarens pipa
Pipan tillhörde en gång häxjägaren och svartkappan Heron av Bromylla, en slug man vars metoder var underfundiga och diskreta. Eftersom han själv inte var begåvad med häxsyn eller mystikerns talanger hade han stor nytta av sin pipa vars rök drogs till korrupta ting som morgondis till skogens sly.
Häxrök: När pipan röks kan den fås att fungera som ritualen offerrök, men med omedelbar aktivering. 1t4 temporär korruption.
Monstrets dis: Genom att istället spendera 1t6 temporär korruption kan häxröken ty sig hårdare till korrupta varelser (märkt eller ren styggelse) i en scen framåt och lämna en dimma i dess fotspår som pyr svagt i ett dygn (spåra görs mot +5). Alternativt kan korrupta varelsers redan befintliga spår på marken synliggöras och enkelt följas då röken lägger sig i fotavtrycken (spåra +5).
Pipkonster: Pipan kan (som en märklig men roande bieffekt) blåsa diverse konster som rökringar, rökbubblor, diffusa anleten och skepnader etc. för att hänföra eller uppehålla åskådare under en scen (två chanser att lyckas med Övertyga för detta ändamål). 1t4 temporär korruption.​
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag tyckte svärdet Ramarans Bane från Döda drömars grav var en flopp. Så jag har gjort om den lite.
Spjutet har samma stats som tidigare, men med tilläget att det är så mästerligt smitt att eggen är så skarp att den skära genom dimensionerna in i ovärlden. Därför kan den göra normal skada på varrlser som inte tar skada eller halv skada av normala vapen.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
[h=2]SPOILERS!

En av mina spelare önskade sig ett magiskt svärd av Teara-Teana i VV och fick följande:

Livgivaren
[/h] Magiskt mästersmitt runsvärd av svart trolljärn (Djupverkande, Precist).
  • Dödlös - Livsenergierna från de som svärdet har dräpt ekar ännu genom klingan. Innan du slår ett dödsslag kan du välja att ta ett (1) permanent korruption för att automatiskt få resultatet 1 på dödsslaget. Kräver att du håller i svärdet eller hinner greppa det när du ska slå.
  • Svart helning - Varje gång du dräper en levande (ej vandöd) kulturvarelse (människa, alv, troll, svartalf, dvärg) med svärdet, kan du suga i dig den dödes livskraft och hela dig själv med 1T8 Tålighet. Du tar lika många poäng tillfällig korruption som du slagit för helning.
 
Top