Artbestämma gammal leksak (heman?)

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Hej!

Köpte en bunt Hemanfigurer på en loppis i stan och på ett infall köpte jag en "bas" som stod bredvid figurerna. Utgick från att det var från Heman den med, men lyckas inte hitta igen den vid googling, däremot finns många andra liknande "baser" med Greyskull och liknande. Det fanns även turrtlar och batmens i samma hylla, så kan vara därifrån eller från nåt helt annat.

Nån som vet vad detta är?

PS: Ledsen för superdålig bildkvalitet, taget med webbkamera. Typ 90-talsretro så dålig kvalla det är. Men det är alltså ett elakt träd/torn med olika klor och huggtänder och "fällor".
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Kan du kanske skaka fram en bättre bild , med min mullvadssyn så är det helt omöjligt att ens utröna vad bilderna skall föreställa.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Ta en bra bild "från framsidan" och kör en image search via nån sökmotor? (den nuvarande vittnar kanske inte om den allra skarpaste kamerateknologin, och det verkar som kameran till på köpet skakat och ljuset varit dåligt..)

Telefonkamera borde räcka långt, om du inte har en själv så be en kompis etc?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Hej!

Köpte en bunt Hemanfigurer på en loppis i stan och på ett infall köpte jag en "bas" som stod bredvid figurerna. Utgick från att det var från Heman den med, men lyckas inte hitta igen den vid googling, däremot finns många andra liknande "baser" med Greyskull och liknande. Det fanns även turrtlar och batmens i samma hylla, så kan vara därifrån eller från nåt helt annat.

Nån som vet vad detta är?

PS: Ledsen för superdålig bildkvalitet, taget med webbkamera. Typ 90-talsretro så dålig kvalla det är. Men det är alltså ett elakt träd/torn med olika klor och huggtänder och "fällor".
Rama in å sätt upp på väggen.
Blev ju riktigt stämningsfullt med den bilden.
👍
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Sjukt cool, finns det någon som helst text på den? Typ tillverkarens namn, eller serienummer?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Cool, men jag hittar verkligen inget som passar in. Står det något på den någonstans? Tillverkningsstämpel eller nått på undersidan, kanske?
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
På undersidan står det GP 1227/05 och Made in China. Hittar inget vid googling. Men inte hittat nån info där. Påminner mycket om en Heman-bas som heter Fright Night, men hittar inget på denna plus att de andra baserna från Heman även de är utfällbara.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Postade frågan på några discords och irc och fick svaret "Gormiti volcano" - och en bildsök på detta verkar ge likartade resultat som det du har. Har inte kollat närmre på vad Gormiti volcano är för något dock.. Tydligen fastställdes detta via en google lens-sökning.

 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,173
Bonussonen hade en sådan för många år sedan. @zonk har helt rätt i att det är en vulkan till Gormiti-figurer.
 
Top