Nekromanti Arrakis/Dune

Dr_hof

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
42
Location
Nässjö, Sverige
Finns det ngt rollspel i Frank Herberts värld om Arrakis ökenplaneten? (Även känd som Dune). Och framför allt, är det ngn som har spelat det och är det då ngt att ha?

/Gollum är bakfull...
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Det släpptes ett på Gencon förra året, sedan blev det företaget uppköpt av Wizards of the Coast. Men tyvärr så har WOTC lagt ner planerna på att ge ut det igen, en d20-version var i princip färdig vad jag har förstått. Men om du någonsin får tag på Dune-rollspelet så kan du skatta dig lycklig.



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Annars får vi väl ta och skapa ett!

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Skapa rollspel

Jag vet att detta delvis borde vara på Fantasy och SF kultur men,
Jag har planerat att läsa böckerna om Dune. Min kompis säger att de är bra.

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Dr_hof

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
42
Location
Nässjö, Sverige
Jävla helvete.
Oj, ursäkta, men jag läste böckerna för ett tag sedan (fyra år) och blev helt fast. Mycket bra serie. Alla böcker utom den sista, som var en riktig besvikelse.
Men skit samma, en sådan värld borde inte vara outforskad på rollspelsmarknaden.
Jag får väl helt enkelt leta fram mina gamla anteckningar... Börja göra spelet igen. Ngn som är intresserad av att hjälpa till?
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Re: Skapa rollspel

Något av det bästa som gjorts...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag skulle skämmas om jag inte ställde upp...

Jag vet inte vad jag kan bidra med, men jag bidrar med det.

Har inte spelat så värst mycket, har inte gjort något helt rollspel innan, bara nya raser och modifikationer, osv.

Har spelat Drakar och Demoner 4-6, Gamla Mutant, Mutant Chronicles, Kult, Vägen och lajvat Vampire. Har även läst men inte spelat Eon och Call of Cthulu.

Det är erfarenheten. Layout kan jag bidra med, regelanalys kanske, hur det är med världsbild, och det rena skrivandet och formulernadet vet jag inte, var år och dar sedan jag läste Duneböckerna...

Men det jag har/kan bidrar jag lätt med...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 
Top