Nekromanti Arkivering

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Hur kommer den nya arkiveringen fungera då? Arkiveras trådar separat eller? Arkiveras de automatiskt efter en viss tid av inaktivitet (låter IMO som det bästa alternativet)? Eller är det ingen skillnad?

/RipperDoc
 
G

Guest

Guest
Det är alltid de 10 senaste trådarna som visas. Trådar som är längre tillbaka arkiveras. Om man vill kan man ändra sina inställningar så att man ser 20 eller 40 eller 104 eller hur många som helst trådar åt gången.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Anonyms förklaring stämmer mycket bra. Om man registrerar sig kan man ställa in hur många trådar som ska synas på varje sida och standardinställningen ligger på 10. Det är alltså huvudinlägg, dvs roten i en tråd, som gäller sen kan det bli en väldig massa svar på ett inlägg. Vi kommer även att stänga diskussioner som inte verkar ge något mer för att inte trådarna ska bli hur långa som helst.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Det betyder alltså att om det skrivs en förbaskat massa inlägg en dag så kommer "standardanvändaren" inte att se alla... Jag tror att fler än jag skulle uppskatta en funktion för t.ex. de tre senaste dagarna istället för 10 inlägg...

/Gollum -som inte hoppas att någon uppfattar det här som negativt

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Inte 10 inlägg, utan 10 trådar.

Om man vill kan man ju gå tillbaka, eller som sagt ändra inställningen så att man ser fler trådar.

/Dnalor
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag håller med gollum...
Om det skrivs mer än 10 trådar under en kort period kommer man ju missa dem. Visst, man kan ändra i profilen för att se fler, och säkert ändra någon annan stans också, men de tär aningen smidigare med en arkiveringen efter en viss tid av inaktivitet...det är waterproof till tusen..
Även om man varit borta i en massa dagar kan ju någon annan ha snackat i tråden, vilket gjort den aktiv och gjort att den inte försvunnit...

*ser fördelar*

/RipperDoc
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Precis... Man är hopplöst tappad bakom en vagn om man missar en enda dag på forumet och det är ju inte så kul... Dessutom måste ju diskutionerna bli mycket kortare med den här varianten, nytt folk som har nåt att säga ser inte det som de andra snackat om dagen innan och därför blir det ingen mer debat...

/Gollum - som till slut hittat en nackdel med det nya forumet

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Exakt. Det går att klicka på den fina siffran längst ner för att gå till nästa sida. Är man då för lat för det, ja då missar man inlägg. Fast säg att man ställer in på 25 inlägg i profilen, då skall det mycket till för att man skall missa inlägg.

/Azagthoth
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Och då kommer en annan aspekt in. Det tar en jävla tid att läsa alla nya inlägg. Så det bästa vore väl ett forum som förhindrade folk att resa iväg. /images/icons/wink.gif

/Dnalor.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Viktig fråga!

Den funktionen finns även i detta system, om man vill, men jag tycker det blev så attans kaotiskt att jag inte klarade av det. Jag hittar aldrig tillbaka till en diskussion som jag är intresserad av och jag får ingen överblick över de inlägg som gjorts.

Nyckeln i ovanstående text är dock ordet 'jag'... Vad tycker ni andra, skulle det vara bättre om den tråd som det skrivits något i senast hamnar överst i listan så att den dyker upp på första sidan i ett forum?

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är ju inga problem att sätta standard-inställningen för antalet trådar som visas till 25 eller något sådant (tror det är default-värde vid installation) så ser ju även den ovane användaren rätt många inlägg redan från början.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top