Arkham Horror LCG söker spelare i Lund!

AinSoph

Frater
Joined
19 May 2022
Messages
5
Location
Lund
Halloj gott folk!
Nyligen när jag besökte min lokala spelaffär för att buffa upp mina ranker i 40k så såg jag att det kommit en ny variant (ny jämfört med den jag sett innan, vetej om den egentligen är så ny...) av Arkham Horror Living Card Game.
Jag tänkte ursprungligen att detta vore ett utmärkt lir att köra på egen hand (det stöder 1-4 spelare eller nått liknande) men efter att jag kollat lite på spelet, ögnat på reglerna och spanat in det på Youtube inser jag mer och mer att, fastän man kan spela solo, så är lite av grejen att kombinera olika karaktärers Specs..

Så nu söker jag dig som bor i Lund eller närheten och är sugen på att utforska detta Lovecraft kortspel.
Personligen har jag inte spelat ett "Living card game" tidigare, men som jag förstått så kan en kampanj bli väldigt lång. Dvs det kommer regelbundet ut expansioner/nya scenarion.
Min förhoppning är att hitta någon (eller några) som är sugna på att köra semi-regelbundet under en längre period. Då jag gärna spelar ofta är det bäst om vi bara är två, max tre spelare (så vi kan synca våra scheman lättare). Förslagsvis kör vi en gång i veckan, men för min del hade jag kunnat spela oftare.

Jag har en lägenhet på väster vi kan vara i, men detta kan givetvis varieras. Kan du inte reglerna? Perfekt! Det kan inte jag heller, och det första av de äventyren som kom med startpaketet är designat så att man skall lära sig spelet.
Du behöver alltså inte köpa, bygga eller på annat sätt skaffa något, utan allt som behövs finns redan, allt som du behöver bidra med är dig själv och ett spelsug.

Så, låter detta som något för dig? Tveka inte att höra av dig här eller till min profil (eller mail ainsophiao@gmail.com )
Ser fram emot att lira!
 
Top