Nekromanti Argent Crusade Space Marines

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Så! Här är några av mina första Space Marines. Det är de simplaste modellerna, eftersom jag ville experimentera med hur mitt chapter skulle målas.

Som synes är är deras grundfärger dunkelt blått och svart med silverdetaljer, samt vissa detaljer i rött. Deras symbol är ett silverne kors i samma stil som Black Templars. De har inte fått några squad-markeringar, för jag har inte sorterat dem under deras sergeantbröder ännu.

Ska försöka komma loss och måla mer snart...
 

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Det var på tiden! :gremsmile:

Super-duper-snygga! Det är modellerna från Black Reach-boxen va?

Och jag måste fråga - fick du namnet från World of Warcraft?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Tack ni! Jag vet inte om de är värda såå varm cred, men det är ju skoj att höra ändå. :gremsmile:

Som synes så har jag gått så långt ifrån de vanliga cartooniga färgerna jag bara kan, för att få något som känns mer hardcore krigiskt. Nästa gång jag sitter med penslarna framme så ska jag dock försöka mig på ett annat sätt att få fram det halvtransparanta blåa med svart under, genom många lager utspädd färg, istället för torrborstningen jag har använt här.

På frågan om jag har målat förr så får jag svara att det beror på hur man räknar. Eftersom jag plockar fram penslarna ungefär en gång i halvåret så kan man säga att jag har hållit på i flera år, men inte fått mer gjort än som syns på bilden, typ. :gremwink:

Modellerna är nog en blandning av marines från Black Reach och från Macragge-boxen som jag skaffade när jag satte igång med det här, för, som sagt, ganska många år sen nu...

Namnet kommer inte medvetet från WoW i alla fall. Kapitlet och loren har spånats fram under många år (och är för övrigt jäävligt kool, om jag får säga det själv! :gremcool: ). Det kommer från att de befinner sig i korståg mot resten av Imperiet, och att deras symbol är det silverne korset mot svart bakgrund, som sagt. Från början så kom det valet av att jag ville kunna köpa shoulderpads mm från Forge World och då kunna använda någon etablerad kapitelsymbol, fast ändra färgerna.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
"Det kommer från att de befinner sig i korståg mot resten av Imperiet"

...

:gremooo:

:gremooo:

:gremooo:

EXCOMMUNICATE TRAITOR!!!

:gremmad:

/Ultramarines
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Men förresten, du har rätt. Du ska ha lite riktig kritik också. Jag har svårt att se highlights, har du gjort några som bara inte kommit med på fotot?

Om inte så tycker jag att du borde börja måla sådana. För det är snyggt, och man ska pröva på nya tekniker så att man inte lessnar på att måla :gremsmile:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Ultramarines said:
EXCOMMUNICATE TRAITOR!!!

/Ultramarines
For the True God-Emperor! Crush the Heretical Imperium!

:gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

Argent Crusade Lore said:
The Mad Inquisitor and the Traitor Marines
Some five hundred years ago, Livia Zilliacus, Inquisitor of the Ordo Hereticus, was struck by the revelation that the holy intentions of the True God-Emperor had been twisted by the the Imperium’s new leadership. While this drove her utterly mad, it also drove her into action. She declared the entire Echlesiarchy heretical and in the name of the True Emperor declared war on all of the Imperium.

The Mad Inquisitor was not alone on her traitorous crusade, however. She managed to persuade an influential Chaplain of the Space Marines of her views, and together they turned the entire Chapter to their cause.

The Chapter renamed itself the Argent Crusade and took silver, black and blue as its primary colors.

The Early Crusade and the Loss of the Homeworld
After a few initial foolhardy attacks on Imperium forces, Ferrosa, the Argent Crusade Homeworld was attacked and completely destroyed by a combination of Ultramarine, Imperial Fist and Raven Guard forces. A large part of the Argent Crusade was lost in the failed defense of the Fortress-Monastery and the surviving forces fled Imperial Space to consolidate and rebuild its strength.

Remobilizing the Crusade
Without a Homeworld, and having lost two thirds of their forces, the Argent Crusade spent a long time rebuilding. They raided worlds on the border of Imperium space for resources using hit-and-run tactics, and clashed with Imperial forces on several occasions.

The Crusade has now established control over a number of systems outside Imperial space and are building a regular army to complement the Astartes. Two worlds, Kerry and Sstarx, have even turned out to provide warriors with enough potential to start recruiting new Initiates, and slowly the Crusade's ranks of Astartes are beginning to grow again.
Vitulv said:
Men förresten, du har rätt. Du ska ha lite riktig kritik också. Jag har svårt att se highlights, har du gjort några som bara inte kommit med på fotot?

Om inte så tycker jag att du borde börja måla sådana. För det är snyggt, och man ska pröva på nya tekniker så att man inte lessnar på att måla
Helt rätt, och tack för påpekandet! Highlights borde jag ordna, och medvetet placerade skuggor. Hittills har jag liksom torrborstat så att det blivit typ högdagrar och skuggor, men jag håller med dig.
 
Top