Nekromanti Apropå Conan Barbaren

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Det drogs upp en hel del om Conan och Conan-eran i diskussionen om Chronopia del 3. Så jag skulle vilja passa på och göra en efterlysning: TSR:s Conan-rollspel!

Under åttiotalet gav TSR nämligen ut ett rollspel baserat på Conan-världen och det skulle jag vilja komma över.
Jag var så otroligt dum att inte jag inte passade på när det fanns tillgängligt på nätet i USA, nämligen hos Dragon´s Trove (www.dragontrove.com), en internetbutik för gamla och nya rollspel.

Grundboxen som heter "Conan Boxed Set", samt några av supplementen som heter; "Conan the Mercenary", "Conan- Triumphant" och "Conan the Buccaneer", skulle vara väldigt bra om nån i spelSverige har och vill sälja.

Tacksam för alla svar!

Signing off. D.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Under åttiotalet gav TSR nämligen ut ett rollspel baserat på Conan-världen och det skulle jag vilja komma över.</I>

Kan nog vara kul att ha ur samlarsynpunkt, fast mindre bra som spel. En kompis som var total Conan-freak köpte det och tyckte att det sög; vill man rollspela i Hyperborea är GURPS Conan klart mer att rekommendera.

--
Åke
 

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Många tack till Rosen, Sindlast och Baldyr för era svar och tips.
I´ll check´em out ASAP!
Den där GURPS-versionen lät verkligen intressant, kan man möjligen få en lite mer detaljerad recension av det? Jag är nämligen intresserad av hur mycket jobb dom gjort med beskrivningen av Conan-världen t.ex. Alla svar välkomnas.
Over and out.

Signing off. D.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
GURPS Conan

<I>Den där GURPS-versionen lät verkligen intressant, kan man möjligen få en lite mer detaljerad recension av det? Jag är nämligen intresserad av hur mycket jobb dom gjort med beskrivningen av Conan-världen t.ex.</I>

Mycket; merparten av den ägnas åt den hyboriska tidsåldern som sådan, dess historia, olika länder, religioner o dyl.

Jag har tyvärr inte mitt ex tillgängligt för närvarande, och hittade ingen ordentlig recension på nätet vid en snabb sökning, men här är iaf en kort överblick:
<A HREF="http://www.prosalg.no/~savage/conan/other/gurps/gurps.html" target="_new">http://www.prosalg.no/~savage/conan/other/gurps/gurps.html</A> -- Åke
 
Top