Som så många andra rollspelare har jag byggt ett regelsystem. Mitt har funnits till i ett och ett halvt år med ständiga uppdateringar.
Aoristos heter systemet, och eftersom jag vill fortsätta att utveckla det är jag tacksam för kritik.
Det räcker med att läsa de första två sidorna (efter försättsbladet) av kärnreglerna för att få en uppfattning om vad som gör systemet speciellt. Designfilosofin och flera av mekanismerna är, så vitt jag vet, unika.
Jag vill veta om ni märker något otydligt, felaktigt eller allmänt olämpligt. Regelverk kan alltid förbättras.
Aoristos heter systemet, och eftersom jag vill fortsätta att utveckla det är jag tacksam för kritik.
Det räcker med att läsa de första två sidorna (efter försättsbladet) av kärnreglerna för att få en uppfattning om vad som gör systemet speciellt. Designfilosofin och flera av mekanismerna är, så vitt jag vet, unika.
Jag vill veta om ni märker något otydligt, felaktigt eller allmänt olämpligt. Regelverk kan alltid förbättras.
)
och slår 1T10 mot den Färdigheten, medan en annan person har två Färdigheter (på, säg, nivåer 8 och 2) och slår 1T20 mot summan av dessa, så kommer den förre personen att ha mycket större chans att lyckas än den senare. Reglerna bör omfatta möjligheten att slå 1T20 mot en enda Färdighet, i de situationer då två olika Färdigheter normalt är en förutsättning för att man ska lyckas.