Varulv [Anmälan] USCSS Wrnu - I rymden kan ingen höra dig sova

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Välkommen till skeppet USCSS Wrnu!

Ni har precist lämnat av några kolonister på LV-579 och är nu påväg tillbaka hem med last från kolonin.
Det gick rykten om att de hittat något underligt på planeten men ni hann inte fråga så mycket innan ni behövde fara hem igen för att hålla det pressade tidsschemat.

Scenariot kommer utspela sig på USCSS Wrnu och kommer ha 3 saker att rösta om samt olika rum där man kan göra saker. Det är lite ovanligare val ni får rösta om...
Scenariot är inspirerat av första Alien filmen men man behöver inte ha sett den innan.

Anmälan är öppen till 6:e maj.
Jag vill ha minst 7 deltagare men ju fler desto roligare tror jag.
Runda noll har jag tänkt ska börja 7:e maj och blir en dold runda till mig i PM där ni får era rollbeskrivningar och Runda 1 börjar kvällen den 8:e maj
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Strålande, jag är på då jag ännu inte kunnat sova ordentligt sen sist då nån jäkel snabbt klippte mig första kvällen.
Du nämner nån Äliem-film…nåt jag missat, nåt jag kanske borde se?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Vad kul att ni vill vara med! Tack för att ni påminner mig om att jag borde bumpa tråden nu när det börjar närma sig anmälningsstopp ;)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hörrni alla! Sista chansen att anmäla sig till det här spelet. Kolla på spelupplägget, det ser superspännande ut, tycker jag! Och alla älskar väl Alien-fluff?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Och alla älskar väl Alien-fluff?
Nej alien är bara den tråkiga grimdark versionen av ET
Hade spelet haft ett ET tema hade jag varit med men alien känns bara mörkt och trist.

(Detta inlägg var ett skämt, jag hade inte varit med på ett ET spel)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Alien är sifi som det ska göras (äventyr, rymden, mörker, svek, monster, action mm) och när jag som liten såg ET så (måste jag erkänna) föll det nog en tår på kinden vid nåt tillfälle.
Den som inte fick lite känslor av ET (en gång i tiden) är det nåt skumt med!

Röst: @Lukas
 
Top