Varulv [ANMÄLAN] Snapphanarna

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Det är 1600-tal, gulröda uniformer marscherar genom Skåne och landsbygden står i brand. Den pågående konflikten delar landsbygden mellan de som är trogna den svenska kungen och de som står på Danmarks och snapphanarnas sida, även så i ert regemente.
Ni är soldater, utskickade av den svenska kronan för att städa upp på landsbygden men någonstans i de egna leden lurar förrädarna...

VAD är det här?
Snapphanarna är kraftigt inspirerat av The Resistance (av vilket Rickard körde en omgång här på forumet för ett antal år sedan). Det är likt vaniljvarulvsspelen i det att det handlar om "social deduction" och röstning men olikt i det att ingen "röstas ut" och att det finns ett maximalt antal rundor matchen kan ta ("bäst av sju", typ).

NÄR är det här?
Vi kör spelstart måndag 20/2 kl 13:00 med rundor på ca 36 timmar (kommer att bero lite på mina barns aktiviteter och annat men eventuella avvikelser annonseras per runda) och maximalt sju rundor (färre rundor om vi blir färre spelare).

Anmäl dig här!
Skriv i tråden att/om du vill vara med!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Med plutonium tvingar vi dansken på knä.

Ja, jag ska ju arra nästa gång, och vill inte bara vara med på det roliga, utan får bidra med lite arbete ibland också och delta i spel. Jag är med! Kommer att hålla i lite kvällskurser, så vissa dagar begränsad närvaro. Men så säger jag ju ofta, och man vet ju hur det blir …
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
En dorsk Sidd kindpustar gärna kältriga Snapphanar.
Sånna marufflar till skabrös kan vi inte ha i våra led som vemjeliga tallriksnuggare.
Sören!

Gammelsvenska Sidd inställer sig till den Svenska kronans ärofulla skara👍
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Undrar bara hur jag inte ska glömma bort det här på måndag….
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
En dorsk Sidd kindpustar gärna kältriga Snapphanar.
Sånna marufflar till skabrös kan vi inte ha i våra led som vemjeliga tallriksnuggare.
Sören!

Gammelsvenska Sidd inställer sig till den Svenska kronans ärofulla skara👍
Började på en illvillig tolkning som började ”Sidd, en torsk, kindpussar gärna kätterska Snapphanar” sen orkade jag inte mer, men nån form av poäng för att jag försökte kanske är rimligt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Började på en illvillig tolkning som började ”Sidd, en torsk, kindpussar gärna kätterska Snapphanar” sen orkade jag inte mer, men nån form av poäng för att jag försökte kanske är rimligt?
Ja, känns som att vi kan enas om att Sidd betett sig ulvigt. Eller hanigt kanske. Nått sådant. Han ligger i varje fall på minus när spelet börjar helt självklart.
 
Top