Nekromanti Animera Heávedrake?

Malkavvaklam

Veteran
Jag är inte så insatt i hur det funkar med vandöda, men denna idé hade ju varit lite latjo (om det nu funkar vill säga) :gremwink:

En heávedrake är ju aerodynamiskt oförmögen att flyga, men använder magi för att göra detta. Om man då som Nekromantiker väljer att animera den till en vandöd kommer den då att vara oförmögen att flyga, eller kommer den att automatiskt alstra pneumotropiska (vet faktiskt inte riktigt vad den alstrar... men det låter ju troligt) filament för att flyga? Eller är det så att den måste vara medveten om det?

Rent tekniskt så förlorar animerade "saker" alla kunskapsfärdigheter och därtill mystiska, den kommer alltså inte själv att kunna använda färdigheten Alstra. Men, jag vet inte exakt hur de dära drakarna funkar...

Annars kan man ju besjäla den (om den nu Alstrar) med en magikunnig själ som alstrar åt den, så att säga.
Eller så lägger du rang 4-förmågan Flyga på den, så kan den flyga, rent aerodynamiskt. :gremsmile:
Men jag uppmuntrar, att animera diverse kreatur är det roligaste som finns. Se bara tråden här under :gremtongue:

/MovinGalt

Back