WRNU Angående sabotage och avstängning ifrån posta låtar tråden

Status
Not open for further replies.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Iofs, jag har en tumregel; om de jag försvarar är nazister så är jag på helt fel sida.
Jag försvarar inte nazister , jag säger och försök nu förstå vad jag säger . Bandet i sig är inte nazister för att Jens är med i SD tv och gnider armbåge med Katarina Janouch som dessutom förövrigt är judinna .

Dagens ETC som du länkar till är dessutom en vänstervriden tidsskrift .
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,995
Location
Ereb Altor
Jag försvarar inte nazister , jag säger och försök nu förstå vad jag säger . Bandet i sig är inte nazister för att Jens är med i SD tv och gnider armbåge med Katarina Janouch som dessutom förövrigt är judinna .
Nu handlade det om att han spred nazistisk och antisemitisk propaganda på nätet. Jag gissar att han är nazist pga det.

Bandet visar rätt tydligt att de står långt åt höger och dr har dessutom en smygnazist med i bandet.

Men det räcker inte för dig? Lite nazism har väl ingen dött av, eller?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vad de andra medlemmarna sagt om nazistmedlemmen:

”Jesper är en begåvad nyhetsreporter som arbetar för att avmaskera eliten”.

Det låter inte direkt som ett avståndstagande…
Återigen Katarina Janouch är judinna tror du att en ideologiskt övertygad nazist skulle gnugga armbåge med judar ?

Jag vet inte men jag har svårt att tro det
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,882
Återigen Katarina Janouch är judinna tror du att en ideologiskt övertygad nazist skulle gnugga armbåge med judar ?
Ja, för nazister är ju kända för sin intelligens och konsekvens… De har aldrig samarbetat med människor som de enligt sin egen ideologi egentligen skulle förkasta… Nej, något sånt har aldrig hänt… 🙄
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,995
Location
Ereb Altor
Återigen Katarina Janouch är judinna tror du att en ideologiskt övertygad nazist skulle gnugga armbåge med judar ?

Jag vet inte men jag har svårt att tro det
Hon har figurerat i rätt många högerextrema sammanhang så det känns inte det minsta svårt att tänka sig att hon skulle stöta på nazister då och då.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,317
Jag har alltid haft den uppfattningen att om ett band inte är uttalat höger eller vänster så är dom inte det och vad enskilda medlemmar röstar på representerar inte bandet i helhet. Så länge ett band inte är uttalat nazistiska så utgår jag ifrån att dom inte är det.
Jag tycker inte att man behöver ha samma åsikter som artisterna man gillar, men det kan vara bra att ha koll på subtila budskap och vara vaksam på högerextrem propaganda. Riktiga nazister, fascister och högerextrema har mer att vinna på att jobba i det dolda. Den här videon tycker jag är rätt bra på ämnet:
 
Status
Not open for further replies.
Top