Nekromanti Angående rollspelsstadierna...

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Så fick jag just en grym idé.
Varför inte spela ett rollspel, men nu så får man tilldelad ett rollspelsstadie och meningen är att man ska rollspela det stadiet så bra som möjligt, inte sin gubbe så bra som möjligt.
Detta skulle vara väldigt roligt via forumet, eller via icq, eftersom grundién inte är superseiös, utan mer ett roligt kvällsfördriv.
Nå? Vad säger ni??
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Detta skulle vara väldigt roligt via forumet...

Förslagsvis inte på forumet. Servern går på knäna ändå. Jag föreslår IRC.

/Azagthoth
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
"Servern går på knäna ändå."

- Ähum. Eftersom det verkar vara väldigt få som orkar läsa tidigare meddelanden kanske man (läs: ni) skulle kunna rensa upp bland inläggen, kanske särskilt (?) på Eon/neotech forumen som verkar vara breddfyllda.

//MiDNiGHT. - som antar att ett sådant "ingrepp" skulle kunna få servern på fötter igen..

note: Vid sådana åtgärder är det dock vanligt (och viktigt, enl. mig) att man låter någon arkivera tidigare inlägg, så att värdefulla debatter/ideer inte går förlorade.

 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Eftersom det verkar vara väldigt få som orkar läsa tidigare meddelanden kanske man (läs: ni) skulle kunna rensa upp bland inläggen, kanske särskilt (?) på Eon/neotech forumen som verkar vara breddfyllda."

Det skulle inte hjälpa så mycket. Problemet är minne, vad jag har förstått. Lite minne innebär mycket hårddiskaccesser vilket innebär slö server. Databasen är (förhoppningsvis) bra indexerad, så någon större skillnad i hårddiskröj skulle inte märkas om man kapade bort halva databasen.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jo, det låter kul! [iNTe så mycket text.]

Då får jag bara skaffa ICQ! (Sa ju att det var [iNTe]..)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tja, det vore ju skoj faktiskt !!

Det skulle vara skoj att vara med på det hela, så säg bara till när du börjar.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Kan också tillägga att ett sådant tilltag inte är särskilt populärt. Jag resonerade ungefär som du (innan jag visste bättre) och började ta bort "meningslösa" trådar i slutet av Eon-forumet i det här systemets begynnelse. Efter att ha fått en sten eller två kastad på mig så gör jag inte om det (kastade av arga användare som inte tyckte om att inlägg försvann).

/Azagthoth
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Hrm...

Jo, det låter väl småtrevligt. Nyskapande om inte annat. Rollspela en rollspelare som rollspelar en rollperson? :)

/R
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
ICFTLLLS och Dream Park

"Nyskapande om inte annat. Rollspela en rollspelare som rollspelar en rollperson? :)"

Så ny är inte idén. I "It Came From The Late, Late, Late Show" (förkortningen i rubriken) spelar man en skådespelare som spelar en roll i en B-film (B-filmens manus är äventyret). I Dream Park spelar man en person som deltar i ett stort tävlingslajv, och således spelar ens rollperson en rollperson.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: ICFTLLLS och Dream Park

"I "It Came From The Late, Late, Late Show" (förkortningen i rubriken) spelar man en skådespelare som spelar en roll i en B-film (B-filmens manus är äventyret)."

- Var? Vaaaar? Jag måste bara ha det!! /images/icons/laugh.gif

//MiDNiGHT. - B-film, det är riktig film det! /images/icons/wink.gif

 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Suck, vilka jobbiga nissar.
När en disskusion väl är avslutad, vem bryr sig då om att ha kvar inläggen?? Om ingen har lagt en post i en tråd på en månad så är det väl inte troligt att nån skulle göra det helt plötsligt??
Om någon vill ha kvar en kopia av disskutsionen tycker jag det är upp till honom att spara den på sig egen hårddisk.

Och var lugn, jag ska inte hålla i något rollspelspersonsrollspelande över forumet, men tänkte faktiskt ha ett över IRC nån kväll, kanske i helgen. Blir nog på fragzone tror jag...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: ICFTLLLS och Dream Park

Rekommenderar istället Hong Kong Action Theatre; där är du skådis i en kung-fu-flick. ICFTLLLNS handlar mer om B-skräckisar.

Det finns ett rollspel som handlar om actionrullar a la Die Hard också, fast jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad det heter.

Om det är värt något, innehåller Hong Kong Action Theatre också en äventyrsgenerator när man är kort på idéer till "seriösa" spel också.

Nightowl, föredrar dåligt dubbade kungfurullar framför B-skräckisar. :)

"Jag är inte alls konstruktiv, bara glad!"
Vindhand, rollspel.nu-veteran
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: ICFTLLLS och Dream Park

?!?

Jag blir helt förvirrad av spela en person som spelar någon skådespelare eller nåt...

Men det kan säkert vara häftigt.
:p

If you find you are falling into madness - dive
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Re: ICFTLLLS och Dream Park

..och i Rollspelet Rollspelet spelar man en rollspelare som spelar en rollperson !
 
Top