WRNU Angående nazism och vit makt-symboler

Status
Not open for further replies.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
MODERERING

Jag och redaktionen har som mål att rollspel.nu ska vara en trygg plats för så många användare som möjligt. Vi vill motverka kränkningar och trakasserier i så stor utsträckning som möjligt samtidigt som vi vill ha en levande diskussionskultur.

En annan ledande princip har alltid varit att rollspel.nu är "mitt vardagsrum" eller "min fest". Om man uppträder på ett sätt som skulle funka på min fest tillsammans med andra användare så hamnar man allt som oftast på rätt sida modereringar.

I mitt vardagsrum finns inte plats för nazist- och vit makt-symboler, och inte för nazister och vit makt-följare.

Därför har vi bestämt oss för att banna ÅkeZorkh, som dels har haft en nazistiskt kopplad symbol som avatar-bild, och som dels oförblommerat postat bilder på vit makt-symbolik. Dessutom har jag också uppmärksammats på ren nazistisk symbolik kopplad till användaren på en annan plattform. I vanliga fall försöker jag hålla mig till vad som görs på rollspel.nu, men nu handlar det om nazism och vit makt-rörelsen.

Det är inte okej på rollspel.nu. Vi vill inte se nazism och vit makt-rörelsen normaliseras.

Vi tar också bort forumet ZorkFeber.

Jag vill samtidigt uppmana alla användare att kontakta mig, Dante eller Gurgeh om ni ser den här typen av symbolik på rollspel.nu. Det är inte alltid lätt för oss att hålla koll på olika sätt som detta tar sig uttryck och vi behöver därför hjälp av er. Vi hänger inte alltid med i svängarna kring dessa rörelser, helt enkelt.


Detta beslut kan inte överklagas.
 
Status
Not open for further replies.
Top