Spelet har två settings i den engelska utgåvan iaf: Boulder, Colorado och Stockholms skärgård.Genesis;n288787 said:Så ska det förflyttas till staterna eller ska det vara ett gäng jänkare som springer omkring i 80-talssverige? För jag kan inte föreställa mig att det kommer att vara svensktalande.
Björn Wärmedal;n288778 said:Superhäftigt! Hoppas det blir bra.
Fria Ligan nämns inte någonstans i den där artikeln. Är de med på något hörn?
anth;n288793 said:Nu väntar vi bara på att Helmgast ska dela ut gratiskopior av ocensurerade KULT till Hollywood så även det blir en TV-serie.![]()
Tant Ragnar;n288789 said:I och med att de inte nämner spelet öht så gissar jag att det snarare är Simon Stålenhags böcker som de baserar filmen på; ur varselklotet, flodskörden samt passagen.
Hela 'passagen', och delar av 'ur varselklotet' utspelar sig i USA.
Henke;n288798 said:Nu var det ett tag sedan jag läste böckerna, men vad jag minns så utspelar sig Varselklotet enbart i 80-talets Sverige men när det gäller Passagen (eller Electric State som den heter på engelska) så utspelar den sig enbart i USA. Någon TV-serie på Electric State skulle vara lite underligt i och med att en långfilm baserad på boken är under planering.