Nekromanti Alviskt smide

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Överallt (?) där det står om alviskt smide står det att Léarams smide är bra mycket bättre än de andra stammarnas.
Vad jag undrar är vilka värden som står i böckerna?
Med tanke på att priset för alla alviska vapen (utom Cinneach) står i sunuvai så borde det vara vapen smidda av en stam från den sanariska alliansen.
Vad har då t.ex. en Léaram smidd Carwelan? H + 1 S + 1 ???

WHaLe - Som bara undrar...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Vad har då t.ex. en Léaram smidd Carwelan? H + 1 S + 1 ???

De smider inte Carwelan, det är under deras värdighet... Deras version av svärdet är därför extremt mycket annorlunda, men har fortfarande samma värden...

/Emil
 

Kjölle

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
23
Location
Linköping
Som jag ser på det här problemet används en del alkemi vid framställandet av en Carwelan medan Learams Cinneach framställs enbart med konventionella metoder, därför har Carwelan samma värden.

/Per
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Léaram var de första som började smida Carwelan (Det var en nära vän till hjälten som smidde ett liknande svärd efter hjältens död, tror jag).
Det står klart och tydligt både i Alver: Förbannelsens folk och på krilles sidor om alviskt smide att Léarams Carwelan är bättre än de övriga stammarnas.

WHaLe
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vad jag undrar är vilka värden som står i böckerna?"

De värden som står i böckerna gäller för kiriyaniskt svärdssmide (dvs det som utförs av kiriya och thism). Alarinnskt svärdssmide är egentligen tänkt att täckas av en kasse med kvalitets- och hantverksregler som vi inte riktigt vet var de ska ges ut. Kampanjboken låter som en god gissning.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Jag tackar för det svaret och hoppas att denna kasse anländer så fort som möjligt (dock inte för fort eftersom genomarbetade produket är bättre)

WHaLe - som ger tillåtelse till Krille att låsa diskussionen
 
Top