Nekromanti Alviska eller Dvärgiska

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Alviska eller Dvärgiska är jag väldigt intresserad av att kunna skriva, så vet någon en hemsida eller en bok man kan hitta språken? :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Finns en bra sida som "alla" brukar hänvisa till, Ardalambion. Tag dig en titt där.

/Seinet Wintermute - Tycker Guns N' Roses är en bra grupp
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
hmm, detta tycker jag snarare är knivigt än att bara lägga ut länkar... först vilken alviska vil du lära dig? tolkien antar jag? då kan man ju läsa det seinet skrev, du får vara lite tydligare :gremgrin:

//Netfeed, som inte vet ett dugg om detta men tycker att man skall vara tydlig, vilket jag iofs inte alltid är men men
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Svensk lajv alviska (Quenya minus de kronligaste grammatik reglerna på ett ungefär) hittar du på www.alver.nu lagomt pedagogiskt upplagt i lektioner och en ordlista.

/Elin
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
<a href="http://lrp.zon.se/div/tips/quenya.html">Syskonskapet
</a> har en del om quenya, om det är vad du söker... sen så vet jag att det var något snack om att de skulle han lite dvärgiska där med, men hurvida det är mycket mer än glosor vet jag inte riktigt, eller om det är något de själva hittat på.

hoippas det är till någon hjälp
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
www.dvargar.nu :gremgrin: :gremsmile: :gremsmirk:
det är nog inte så många som spelar lajv som dvärgar då man oftast måste vara i "rätt storlek" så det kan ju vara lite jobbigt att hitta, lajvdvärgiska

//Netfeed, som glömer skriva ut Netfeed i slutet av sina meddelanden så han måste ändra
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ardalambion har ju lite av varje med olika språk, bl.a. "Khuzdul - the secret tongue of the Dwarves".

/Seinet Wintermute - I am the needle in your heart, your disillusioned god.
 
Top