Nekromanti Alvhjälp

Dueenlurrv

Veteran
Har en kampanj i Östmark i Soldarn just nu, och om jag inte missminner mig så finns det en alvbosättning i de norra delarna av skogarna.

Jag har dock verkat förlagt alvboken någonstans så kan inte helt bekräfta detta samt kolla vilken stam det är som bor där, tror det är henéa men vill vara säker.

Så är det någon som har boken nära får gärna bekräfta mina tänkar, samt skriva om de vet något speciellt om just den bosättningen?

Botulf

Hero
Om de där Iracskogen i Soldarn du menar så är jag helt säker på att det är Henea alver som bort där.

Regmolar

Swashbuckler
Jag har slarvat bort kartan över Soldarn och kan inte kolla var Östmark ligger (modulen säger bara att den ligger västerut...), men enligt Asharien % Soldarn ligger Kiriya-samhället Emori'an do'cenari i Irac-/Yoldeskogen. Det finns även en Thism-minoritet i staden.

Kollar man på Soldarn i kartan i Alver hittar man Kini'an tan'nivore och Rakaeda'ne tirii'sefian, varav Kini ligger i väster (precis där den stora skogsmassan som utgör centrala Soldarn tar slut) och Rak en bit sydöst om Kini, i nordöstra delen av en mindre skogsmassa. Erratan på hemsidan föklarar att Emori försvunnit från kartan men ligger en bit söder och en bra bit öster om Rak, nära kusten.

Kini bebos av thism med större minoriteter av kiriya och pyar.

Rak bebos mycket riktigt av henéa.

Vilken av dem vill du veta mer om?