Nekromanti Alverfolket no more

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Har pratat med Janne Erixon på Alvglans förlag och enligt honom kommer det inte att bli någre fler nummer av Alverfolket. Hade tydligen något att göra med rättigheterna. Verkligen trist, för Alverfolket är en ruggigt bra serie.

-Hans
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Den har släppts som album då och då... på sista tiden har det ock varit snålt med dem.. när första kom vet jag ite men det måste ha varit en bra bit innan 90 ... Då tror jag jag lånade mitt första Alverfolket album på Skolbussen i lågstadiet...

Jag älskade Alverfolket, det var det som fick mig bli intresserad av fantasy från första början... Att de sedan spårade ut från den lilla gulliga serie som passade mig som lågstadieelev alldeles perfekt till att ha med orgier i den förlåter jag dem aldrig för..

Det är en trevlig serie som är svår att få tag på.. särskilt album nummer 1 ...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
Orgier i alverfolket

Tja, det var väl inte så farligt. I stort sett alla album fram till och med efter uppgörelsen vid Blue Mountain är ju ruggigt bra, men sen ballar det ur mer och mer, i synnerhet med nya tecknare och manusförfattare.
Men så långt kom de som sagt aldrig i den svenska utgivningen.
Vad beträffar orgierna så var de väl knappast osmakliga eller oanständigt skildrade. Alverfolket har helt enkelt en annan syn på sånt än oss. Det fanns ju gott om sexanspelningar och naken hur redan från början.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Orgier i alverfolket

Tja, det var väl inte så farligt. I stort sett alla album fram till och med efter uppgörelsen vid Blue Mountain är ju ruggigt bra, men sen ballar det ur mer och mer, i synnerhet med nya tecknare och manusförfattare.

Alla det första albumen till nummer 20 (alltås den första serien) är tecknade och skrivna av paret Pini. Så om det "ballar ur" så beror det knappast på nya tecknare och manusförfattare /images/icons/wink.gif Själv tycker jag att den håller en rätt jämn klass, med både bättre och sämre avsnitt.

-Hans
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
Re: Orgier i alverfolket

Jag uttryckte mig kanske otydligt. Men ändå inte, för uppgörelsen vid Blue mountain har inte kommit ut i Sverige. Det skulle väl bli efter album tjugo någonting, tror jag.
Och att det ballar ur beror nog på nya manusförfattare och tecknare som gjorde lite som de ville med Alverfolket/Elfquest efter det.
Men alla album som finns på svenska är enastående!

-daniel

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Orgier i alverfolket

Det är jag som blandar ihop saker och ting. Jag tänkte på den engelska samlingsutgåvan "Captives of Blue Mountain" som omfattar avsnitten 11-15...

-Hans
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Alverfolk-fan skall man bli på högstadiet - jag var nere i en tjej som liknade Leetah... ;-)

En nackdel var att många av mina kollegor på den tiden helt enkelt inte greppat att det var en _serie_ album; de trodde gärna det var helt fristående a la Asterix. Puckon!

Iaf, har man börjat läsa serien av allmän pubertetsromantik kan man nog anpassa sig till "orgierna" lättare. :)

Att sedan paret Pini senare sagt något i stil med att alla alver är va människor skulle kalla bisexuella av naturen är förstås något jag uppskattar. Jag menar, Cutter är ju minst lika söt som Leetah...;-P

Nightowl, som vill påpeka (åter) att hans "nick" är ett prima vargryttarnamn...

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Den är väl lite mer känd under originaltiteln "Elfquest". Som jag förstår det är det dock bara Alvglans översättning som upphör, inte originalproduktionen.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Korrekt. Det är bara den svenska utgivningen som inte kommer att fortsätta.

-Hans
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Stämmer bra det.. :o)

men jag trivdes verkligen med det gulliga.. det kändes liksom rätt på lågstadiet... på högstadiet läste jag bara en massa dålig fantasy litteratur.. *usch* högstadiet var en mörk tid...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top