Nekromanti Altor 626 - nytt system för odöda, ny magi, m.m.

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
http://pub82.ezboard.com/baltor626

Hej!

Jag håller på och utvecklar flera rollspelsvärldar. Däribland Äventyrsspels gamla Ereb Altor, vilken börjat bli en helt ny typ av fantasyvärld. Jag har nu kommit så långt att jag publicerat en del material på nätet - drygt 80 maskinskrivna a4-sidor hittills.

Den nya versionen av spelvärlden är inte riktigt spelbar i sin helhet ännu, men mycket av materialet är användbart fristående, till vilken fantasyvärld som helst.

Bland annat har jag med ett nytt system för skapande av odöda varelser. I detta finns det bara fyra sorters odöda: Spöke, Zombie, Skelett och Vampyr. Dessa är dock mycket mångskiftande, med flera parametrar med gott om alternativ. Till exempel är Drakar och Demoners varelser Spöke, Dödsgast, Kummelgast, Lyktgubbe och Peryton bara fem av de över en miljard sätt som man kan specificera ett spöke på.

Mer material kommer att publiceras efter hand.

Både spelvärlden och det omkringliggande materialet är under utveckling, och jag skulle värdesätta feedback.

http://pub82.ezboard.com/baltor626
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Ser bra ut!
MEN jag är allergisk mot sidor som inte har informationen i nedladdningsbart skick. I zipat Pdf, word ect. /images/icons/sad.gif

Kommer att kolla in den igen dock. /images/icons/smile.gif
 

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
Eventuellt kommer jag att göra modulen tillgänglig i wordformat eller på papper längre fram. Dock, i och med att det bara är text kan du ju redan nu spara ner alltihop rätt lätt. Antingen genom klipp-och-klistra eller genom att högerklicka på kapitlet och välja "spara mål som" för att spara hem själva html-filerna. Det som jag själv ser som det största problemet är att de som inte är registrerade användare av EZBoard tvingas se reklam.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,683
Location
Värnhem, Malmö
Det vekrar vara genomarbetat och bra. Inte riktigt min smak med stora drösar av alver och odöda och symbioter som brakar samman, men annars är det en intressant värld (främst för att det man spelat i tidigare ändrats så mycket).
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Det är ganska jobbigt att klippa o klistra, men jag tror att du kommer sätta ihop det den dagen du ser att det är tillräckligt med matrial för att "ge ut"... tycker det ser bra ut än så länge...
För att lägga in meddelanden o så i forumet så kan man använda user: guest password: guest om jag inte minns fel, eller?

// Jan
 
Top