Nekromanti Alternativt varulvsspel

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har ett upplägg på ett varulvslir med lite alternativa regler men samma typ av basspel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Ja, jag vill definitivt vara med i ett Recca-spel. Men du får verkligen avgöra om jag passar in!

(Faktum är att jag vann senaste Recca-spelet! Som en sorts DTF...who can forget...)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har ju inget fint tema, som Mukwa. Det jag kan berätta är att spelet kommer plocka en spelmekanik från Varulv666 men vara MYCKET mer nedslimmat.

Men jag spelar massor av Payday 2 nu med några kompisar så jag tänkte att temat är att alla ni befinner er i ett museum när plötsligt montern för Prins Sharablaha's bröllopsgåva i form av vackert smaragdhalsband eller något annat som motiverar berättelsen, går sönder. Larmet går och halsbandet är borta. Eftersom museet har inbyggda system för såna här prylar så faller det också ner ett gäng stora metallgrejer framför utgångarna. När polisen anländer får de inte upp de här på grund av något fel. Under tiden bestämmer sig de som är på plats att försöka lösa brottet själva, vem slog sönder montern och stal det där smaragdhalsbandet däri. Polisen arbetar under tiden febrilt med att få upp dörrarna.

När någon "dör" så betyder det att den personen är bunden och ligger i rummet där poliserna svetsar och har sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Nä! Du och Mukwa får lösa det här. Jag spelar gärna både Mukwa-spel och Recca-spel (visserligen skulle jag väl anmäla mig till tamagochi_tims varulvsspel också, men ni är två av mina favoritarrangörer!) Men inte samtidigt, och inte nu. En månad mellan varje spel tror jag är nödvändigt, så spelstart för det ena i slutet av november och runt årsskiftet för det andra. För min del spelar det ingen roll vilket som kommer först.

Fixa!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har inte satt nåt datum, Vimes. Men spelet är klart och kan spelas när som helst. Saknas egentligen bara just ett datum för att sätta igång. Men Mukwa var ju snabbast och eftersom han inte bryr sig om mig eller dig, eller nån annan än sig själv, så får han köra först.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kan väl passa på att nämna att jag har börjat knåpa på ett nytt spel och det kommer inte vara en klassiker. Har ett par udda idéer jag vill testa.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Recca said:
Cool. Vi kanske kan diskutera min setup. Jag skickar pm. :gremsmile:
Som tidigare sagt så ställer jag gärna upp och diskuterar setups. :gremsmile:
 
Top