Nekromanti Alternativa karaktärsblad?

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Hej på er.
Finns det några alternativ till det officiella karaktärsbladet där ute? :gremsmile:
Min erfarenhet är att fans brukar skapa nya blad (och ofta bättre) än det som tillhandahålls från officiellt håll.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Hm. Jag har ett karaktärsblad att dela med mig av om du skulle vilja ha det. Fast det är väldigt likt det officiella. Bara utan den röda bården, och därmed alltså mer utskriftsvänligt.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Tack för erbjudandet men vi var egentligen mer ute efter ett karaktärsblad som var mer modifierat, i första hand på baksidan som överlag är väldigt tråkig enligt oss.

Exempelvis saknar vi en bra plats för att skriva upp vapen och ammunition. Nu har vi visserligen vapenkorten, men alla vapen är ju inte med där än (även om det kanske kommer med tiden).

Baksidan generellt känns som den kunde varit mycket bättre, istället för en hejdundrans massa equipmentplats och det är i princip oanvänd yta för vår grupp. Eftersom fans ofta brukar vara snabba på att modifiera och förbättra, så jag hoppades att något skulle dyka upp om man frågade (eftersom jag inte är en stjärna på InDesign eller liknande kan jag inte göra ett själv). :gremwink:
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Vi har nog vapenstats som prio ett, höll på med ett nytt men hamnade i mitt x-files arkiv där alla olösta saker ligger.

Funtar på att brutalmodda baksidan bara för att få in det, kanske får ta det efter.

Gjorde ju ett i "pass form" dock, finns här:O:FR ID-kort.

Dock utan vapen, där med, men nu finns ju vapenkorten iför sig.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
@Major Boothroyd:
Ja, precis. Skriva upp stats på vapen.

@Totte:
Grymt snygga ID-handlingar. :gremsmile:


Jag började göra ett eget karaktärsblad och det börjar se helt ok ut (tycker jag som aldrig försökt mig på att göra karaktärsblad tidigare). Det är kraftigt inspirerat av orginalbladen, men det är så vår grupp vill att det ska vara.
Det jag lagt till är plats för vapen, plats att skriva upp gruppens medlemmar (så man kan kolla namn om man glömmer vad folk heter), lite plats för addictions, fears och mental illness, utrymme att skriva ut erhållen och spenderad xp och lite plats för skada man erhållit.

Det som fick mindre plats var "Equipment", annars är det ganska samma. Ni får gärna komma med idéer och förslag (hittar ni några fel får ni gärna påpeka det). Här är det: O:FR sheet v0.0.4.

Bladet är ju inte direkt klart (därav version 0.0.4), men det går nog att använda redan.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Bra jobbat, ser lovande ut.
Vad har du gjort det i? Jag gillar det eftersom det är snällt mot tonern i laserprintern ;-)
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Det är gjort i Publisher, lagom enkelt program när man aldrig gett sig på att göra något liknande tidigare.

Jo, toner/bläckpatronsekonomiskt är en av ledstjärnorna för bladet, därför bestämde jag mig för svart-vitt och inte så mycket "extra" (såsom bårder eller liknande). Eftersom det är kul att rulla karaktärer med livsbrädet och ganska lätt att dö i spelet är det bra att kunna skriva ut stora mängder som är snälla mot skrivaren. :gremwink:

Postar väl uppdaterade versioner av det efter hand, även om jag just nu inte ser något som behöver ändras. Tänkte testa det i spel nästa vecka och se om vi saknar något.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Hej på er igen.
Nu har jag ändrat lite till på bladet och nu är det väl någon slags version 1.0. Gjort lite små språkändringar sedan sist, men framförallt lagt en ruta med plats för en bild på karaktären. Nu känner jag att det i princip är klart (även om jag säkert kommer ändra lite mer efter hand). Återigen, om ni har synpunkter/kommentarer får ni gärna höra av er.
 

Attachments

Top