Nekromanti Alternativ skräckstämning m.h.a .musik

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Tänk er en cirkus. Ett avskyvärt ställe, fullt med aggressiva clowner... Vilken slags musik kör man? Jo, tivolimusik. Glada marscher, trevliga orglar. Gissa hur absurt det blir att höra tivolimusik i bakgrunden när man jagas av en jonglör som är ute efter att använda ens benknotor som käglor.

/boddi
 

Raistlin

Veteran
Joined
7 Sep 2000
Messages
56
Location
Umeå
Det råkar inte vara Midnight Circus du kört? Det är ett skoj ställe... /images/icons/crazy.gif

/Raistlin
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Nope. Körde enligt konceptet elakt tivoli långt innan White Wolf fanns. Eller något. Fick det faktiskt från "Killer Klowns from Outer Space". En riiiiiktig kvalitetsrulle.... öh... nä..

/boddi
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Nope. Körde enligt konceptet elakt tivoli långt innan White Wolf fanns. Eller något. Fick det faktiskt från "Killer Klowns from Outer Space". En riiiiiktig kvalitetsrulle.... öh... nä.."

Hmmm... undrar vad det är som är så kusligt med just clowner. Jag misstänker att det har att göra med att vi som barn fick lära oss att de där lustiga farbröderna var så snälla. En perverterad positiv symbol ger obehagliga vibbar...

--
Björn Paulsen

"When the Borg attack a new Species, that species' tactics and stupidity is just as bad as Starfleet's. Why hasn't anyone in the Trek universe thought about ramming a cube at Warp 9.995? -- Sheppard"
 

Deathwalker

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
23
Location
Mongala
I guess you have right !

"Hmmm... undrar vad det är som är så kusligt med just clowner. Jag misstänker att det har att göra med att vi som barn fick lära oss att de där lustiga farbröderna var så snälla. En perverterad positiv symbol ger obehagliga vibbar..." By Eleas.

This have nothing to do with scary music, or? I guess not but you will have to read the headline before you post anything!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Alternativ skräckstämning m.h.a .musik (OT)

<I>Jag misstänker att det har att göra med att vi som barn fick lära oss att de där lustiga farbröderna var så snälla. En perverterad positiv symbol ger obehagliga vibbar...</I>

Ser nu framför mig en ond och perverterad Astrid Lindgren. YES! YES!! (-:

--
Åke
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Isle of the Dead

Jag måste få bara tipsa om äventyret Isle of the Dead till Chill! Det utspelar sig på ett hemsökt tivoli och är en riktig höjdare.

Don Kennetho
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"This have nothing to do with scary music, or? I guess not but you will have to read the headline before you post anything!"

Is that so?
I'm very sorry if my forgetting to append (OT) to the headline has ruined your week. It was completely inadvertent. Thank you for showing me how things should be done here.

--
Björn Paulsen

"Subtlety in ASVS is adding "please" to the end of "fuck you"." ---Chuck Sonnenburg"
 
Top