Nekromanti Allvetandets Brödraskap

Luhood

Veteran
Min fråga gäller religionen Allvetandets Brödraskap. Får alla medlemmar i A.B. extra färdighetspoäng att höja på sin/-a specifika färdigheter eller är det bara präster inom A.B.?

Och sedan, är det bara Kunskapsfärdigheter som "gäller" i A.B.? Eller är det alla sorters färdigheter?

Regmolar

Swashbuckler
Min fråga gäller religionen Allvetandets Brödraskap. Får alla medlemmar i A.B. extra färdighetspoäng att höja på sin/-a specifika färdigheter eller är det bara präster inom A.B.?
Får medlemmar i Allvetandets Brödraskap alls extra enheter? Jag har snabbt kollat igenom kapitlet om dem i Religioner och kan inte hitta någon form av referens till en sådan regel...

Och sedan, är det bara Kunskapsfärdigheter som "gäller" i A.B.? Eller är det alla sorters färdigheter?
"Brödraskapets medlemmar brukar dock förakta viss sorts kunskap, speciellt praktisk kunskap - exempelvis brukar bondens förehavanden sällan studeras." - Religioner: Gudarnas kamp, sid 70, under "Kunskap".

Svaret tycks alltså vara "ja", möjligtvis med undantaget Teoretisk magi (som ju egentligen är mer av en kunskapsfärdighet än en mystisk färdighet).