Nekromanti Alkoholiserad

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Vet att frågan varit uppe i det gamla forumet...men tror inte svaret kom fram...

Hur kan Alkolism vara en fördel?

Riddaren - som annars lider av blind-fast-jag-tidigare-läst-det-syndromet
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Du får ju lättlärd i Supa....
Du tål ju mer...ifall nån försöker supa dig under bordet.

/RipperDoc
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Varför super folk i verkligheten? Det är kul... i N2 brukar inte mina spelare söka efter sådant som ger flest fördelar, vapen som gör mest skada och dylikt. De rollspelar mycket realistiskt, och det bli faktiskt roligare om man inte bara söker efter de sakerna som ger mest fördelar speltekniskt, och inleder en slags bisarr tävling mot medspelarna...

Man kan skapa ganska coola äventyr med alkoholens och drogernas hjälp förresten /images/icons/smile.gif, till exempel så kan man bli rippad (efter att ha blivit nerdrogad på en bar) och dumpad ute i det slummigaste, skitigaste ghettot på hela jordklotet för att sedan måsta ta sig tillbaka, och eventuellt finna den elaka ripperdocen för häääääääämnd...

// P|uT0NiUm
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, jag var lite ironisk... :)
Visst, man kan skapa intressanta äventyr runt alkohol och droger, ofta för att på sätt och vis visa upp misären som nästan alltid råder i samband med dessa två fenomen...
Nuförtiden, om man ska generalisera lite, så är sprit rätt mycket för att supa till, på ex. fester. När man vill ha lite social närvaro kanske man går på ett café...
I Neotech är alkohol knappast något man använder på fester, mer än som 'tilltugg'. Det är i stället det man dricker när man vill vara lite social på ex. barer (istället för cafén)... droger är rådande när det gäller fester...och nästan bara ungdomar använder droger på fester, för använder man fortfarande droger mycket när man är äldre så är man en junkie som bor i gränder... så världen är _mycket_ drogliberal i Neotech, undantaget ex. SFS.

/RipperDoc
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
En sak som jag upptäckte i Eon var att dagen efter att den lille dvärgen drack ikapp med en stora människan, så kunde de inte stå på benen och ännu mindre delta i denna roliga striden som jag hade planerat in...

Älskar Eons utmattningssystem...

/Emil
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Vad skall man lära av detta?

Drick dig inte berusad inför en viktig strid... /images/icons/smile.gif
Strid och alkohol hör inte ihop.

Riddaren - ironisk
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
En annan sak man kan lära sig är att Eons utmattningssystem kan låta dig dricka extremt mycket innan man däckar, men svårighetsgraden på allt annat blir så hög att man inte kan göra något annat än att dricka...

/Emil
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Det stämmer inte på en av mina spelare... Han har memorerat fördelstabellen, så att när han slår så tar han tärningarna snabbt, och säger resultatet... min kommentar blir "slå igen"... Sedan klarar han inte av vissa nackdelar Exempelvis: Udda Sexuell Läggning... och sånt... Nej, de nackdelar han klarar av är Knivmani (och såna "roliga" nackdelar... hehe, undrar vad han säger när han upptäcker vad jag har planerat...)

Robban-inser nu att det här blev...
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
det sade han faktiskt inte, men att det bara är ungdomar som går på droger när de ska vara "sociala"... Hoppas att jag uppfattade det rätt nu... Däremot så "fastnar" vissa i drogerna, och fortsätter med dom... poor poor boys...

Robban-känner medlidande...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Droger

Jag var kanske lite otydlig, så jag tar det lite mer noggrannt...
Jag använder nu USA som grund...många ställen liknar USA, främst de lite sämre ställda delarna i Europa.
Praktiskt taget varenda ungdom som växer upp i storstadsslummen eller de lite mindre nogräknade förorterna använder droger, på ett eller annat sätt. Det ahr helt tagit över alkoholen men drogerna används oftast bara på fester. Om, man inte fastnat i det, för då kommer man med stor sannolikhet bli en junkie, en missbrukare.
Finare ungdomar använder också droger, men sällan lika tunga. Så kontentan är att praktiskt taget varenda ungdom har testat droger. När folk sedan blir vuxna ändrar sig drogvanorna något. Av någon anledning går man mer över till alkohol och lightdrogerna (hasch och marijuana, motsvarar ungefär cigaretter idag). Däremot, om man är fin av sig brukar man fortsätta använda innedrogerna länge, utan att för den sakens skull bli en missbrukare.
I mer ordnade länder, som SFS, är droger mycket mer begränsade. I SFS har förvisso hasch och marijuana mycket stor spridning, men de tyngre drogerna hör nästan bara hemma hos de riktiga missbrukarna...

/RipperDoc
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Då är ju frågan hur roligt det kan vara att ha lätt för att lära sig supa?

/Elrond, alltid supa 14
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Han har memorerat fördelstabellen

varför? ... då blir det ju ingen överaskning...
hatar när folk memorerar onödiga tabeller i rollspel... jag var med på ett spelmöte där 5 pers TRODDE att de kunde DOD's vapentabeller utantill.. all sa olika saker och de ägnade 1 timme åt att bråka över kroksabelns bv...

varför klarar han inte av udda sexuella läggning? ... den är väl kul?

chrull - sexuell...
 
Top