Nekromanti Alkemi och Nekromantiformulär

Telephalsion

Swordsman
Slängde ihop två formulär för alkemi och nekromanti i paint nyss eftersom inga formulär har några egentliga alkemisidor.

Tänkte att någon på forumet säkert kan hitta nytta i det.

Om någon vill ha något annorlunda kan jag skicka bitarna jag använde för att bygga formuläret. Det åldrade pappret och rutorna var för sig, utan åldrat papper i bakgrunden.

Slit det med hälsan!

Attachments

• 847.gif
    847.gif
    392.9 KB · Views: 86
  • 848.gif
    848.gif
    262.2 KB · Views: 63
Lessen för dubbelsvar, men jag gjorde ett för magiker också, och kan inte bifoga tre filer i ett svar.

Attachments

• 849.gif
    849.gif
    234.8 KB · Views: 50
Väldigt fina. Måste ha varit svårt att göra i paint. Testa Gimp eller Photoshop, mycket mindre slit för ett bra resultat.

Paint är tamef*n det bästa programmet som finns.
Case in point: http://www.mspaintadventures.com

Men allvarligt var det inte så svårt:

Hitta ett bra rollformulär, print-screena och klistra in i paint.

Klipp ut en del som har linjering som du tycker passar för att skriva på, använd dessa som mall. Öppna ett nytt paintfönster och klistra in mallen. Skriv ner de rubriker och texter du ska ha på de olika rutorna. passa in storleken i mallen.

Strukturera upp vart man ska skriva de olika sakerna i rutorna, sätt dit texterna, skrivna i förväg med textverktyget går det lätt att flytta dem med klippa klista och genomskinligt verktygen.

När du har en ruta färdig, multiplicera den med markeringsverktyget och täck sidan efter behag.

Modifiera alternativt några rutor för att fylla andra ändramål, repetera multipliceringen.

Använd färghinken för att täcka hela bakgrunden med en valfri kulör, jag valde röd. Markera allt, och kopiera.

Hitta en bakgrund du vill ha, öppna den i paint, klistra in ditt formulär, målarytan ökar. Ta bort det du klistrat in och markera bakgrunden med markeraverktyget. Förstora bakgrunden så den täcker hela målarytan, och inte mer.

Klistra in ditt formulär igen, denna gång med genomskinligt och röd som högerklicksfärg. Voilá, ett formulär.

Håller helt klart med, Photoshop + Excel hade nog gått att göra samma sak i, men snabbare och enklare.

Men sjyssta formulär ändå. :gremsmile:

Telephalsion said:
Paint är tamef*n det bästa programmet som finns.
[...]

Jesus kristus på en hoppstylta.

Jag har mycket stor respekt för att du orkat. Själv skulle jag nog inte använda Paint till någonting överhuvudtaget utan att få betalt för det.

Håller med Telephalsion, delvis, här. Paint är grymt! Photoshop är ofta overkill och onödigt krånligt även när man ska göra enkla grejer, men ofta får man mjukare, mindre pixligare, resultat. Därför föredrar jag att växla mellan PS och Paint!
Jag vet, folk kommer, mestadels av principskäl, att protestera och säga att det är komplicerat för att jag inte kan PS tillräckligt bra (vilket dessutom är fel).

Jag kan ju hålla med om att det öppnar för fler och bättre möjligheter att jobba i PS, men nu var det såpass enkelt att Paint dög prima. Och så vitt jag vet finns inte fyrkantsverktyget i PS.

Jag sitter just nu på en dator med Ubuntu, jag använder Gimp till illustrationer och OpenOffice till att skriva äventyr och göra automatiserade karaktärsblad. Alla dessa program är gratis och Open Source. Jag kan använda Windows, Photoshop och Microsoft Office mycket bra, och jag äger till och med licenser till alla tre, men trots detta väljer jag gratisalternativen.

Men visst håller jag med dig. Det är någonting med Paint som man bara måste älska (dock inte Windows 7-versionen).

Telephalsion said:
Jag kan ju hålla med om att det öppnar för fler och bättre möjligheter att jobba i PS, men nu var det såpass enkelt att Paint dög prima. Och så vitt jag vet finns inte fyrkantsverktyget i PS.
Jodå, det finns många olika sätt att göra fyrkanter i PS. Bland annat en rectangle tool, men man kan även använda Markeringsverktyget och Edit -> Stroke. :gremsmile:

Back