Alien RPG USCSS Montero Deck B och C

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Någon dom har koll på om det finns kartor för deck B och C för USCSS Montero i Chariots of the Gods till Alien RPG? Känns som att det fattas vägar till lastskeppet Daisy och hur man kommer till dockningsarmen.

Har hittat kartor för Nostromo som är typ samma model av skepp men inte helt rätt. Går att modifiera själv ifs.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Nej, det finns bara kartor över däck A. Det står på sid 113 att man inte tagit med dem då en mycket liten del av scenariots speltid förväntas utspelas på Montero. Därför är det viktigt att spelledaren poängterar för spelarna att Daisy existerar och är en resurs som står till deras förfogande. När jag spelledde det var Daisy det enda som gjorde att det blev mer än ett speltillfälle.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Nej, det finns bara kartor över däck A. Det står på sid 113 att man inte tagit med dem då en mycket liten del av scenariots speltid förväntas utspelas på Montero. Därför är det viktigt att spelledaren poängterar för spelarna att Daisy existerar och är en resurs som står till deras förfogande. När jag spelledde det var Daisy det enda som gjorde att det blev mer än ett speltillfälle.
Okej, missade det. Fixar kanske något eget, skulle vilja lägga båda skeppskartorna bredvid varandra när de är dockade och då behöver jag ha mer än Deck A. Inget måste men en kul grej för att också vida hur stora skeppen är i förhållande till varandra.

Visst är det i Cronos Deck D som spelarna kommer in? Visa de airlocks som finns där.

Vad var det med Daisy som gjorde att det tog längre tid? Vill försöka hålla det till max 1-2 spelmöten.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Visst är det i Cronos Deck D som spelarna kommer in? Visa de airlocks som finns där.
Enda fungerande ingången är på däck A (Junction A-1). Alla andra slussar har blivit saboterade. Jag lät dock mina spelare använda garageportarna för att kunna landa med Daisy på däck D. Men det kunde endast skötas inifrån så de var initialt tvungna att ta sig in via A-däcket.

Vad var det med Daisy som gjorde att det tog längre tid? Vill försöka hålla det till max 1-2 spelmöten.
Vad jag menade var att spelarna blev tvungna att använda Daisy för att se till att inte även Cronos skulle stryka med när Montero exploderade.
 
Top