Nekromanti AL()ENS vs. PREDATOR

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
När min polare ApOcAlYpTiC eller vad fan du nu hette började snacka om Starship troopers och allt det där, kom jag att tänka på en grej...
Jag har ett gammalt halvfärdigt projekt vid namn AL()ENS vs. PREDATOR. Vad det handlar om hoppas jag verkligen inte att jag behöver säga, men vad jag undrade om var att om det är värt att damma av projektet och fortsätta?
Det gamla systemet var komplicerat, men jag skulle isåfall ta det simpla systemet jag använder i Shógun, så det är inget problem. Men är den mörka världen som AL()ENS utspelar sig i något för ett rollspel? Det skulle ju mest bli på rymdskepp och på mindre kolonier, eftersom filmerna avslöjar så lite om Jordens utseende. Dessutom, vilken tid utspelar det sig egentligen?
Om jag gör et sådant rollspel skulle jag ta hänsyn till att det inte enbart skulle bli USCMC-snubbar som skickas till någon "lost-contact-colony" och först pepprar ner några AL()ENS, och sen dör p.g.a att en mystisk, livsfarlig fiende dyker upp ur skuggorna och snor deras huvuden. Då skulle man kunna vara vanlig människa, kolonist, eller dylikt. Men hur skulle världen på planeterna vara? Cyberpunk-stil, Mega-high-tech-med-robotar-som-går-på-gatorna-och-900-vånings-hus-och-svävande-bilar-och-liknande, eller något annat? Hjälp!
Och ja, jag hade tänkt att man skulle kunna vara Predator.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Androider

Tänkte på det där med robotar, skippa den tanken. Här är det androider som gäller, de finns i både 1:an ":an och 3:an (Aliens då menar jag). Tittar gärna på den oklippta 1:an, gick i fyran nån gång, ganska länge sen. Där får man se mycket mer av kolonin, och skeppet (har jag för mig vad gäller skeppet). Sen i ":an så får man lite inblick på hur det är med lagar styre och sådant. Sen så har du ett ypperligt Alien VS Predator spel från vilket du kan hitta lite insperation.
Vill att det spelet skall se dagens ljus så damma för all del av det och skicka mig ett smakprov när du känner att den är mogen för det. Lycka till!

Så det så!
 

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Re: Androider

Tittar gärna på den oklippta 1:an, gick i fyran nån gång, ganska länge sen. Där får man se mycket mer av kolonin, och skeppet (har jag för mig vad gäller skeppet).

Blandar du inte ihop 1:an med 2:an nu...? Aliens Directors Cut gick i fyran för ett tag sen... (2:an hette "Aiens", om jag minns rätt, medan 1:an hette "Alien")

Sen i ":an så får man lite inblick på hur det är med lagar styre och sådant.

Hmm... du menar 3:an där dom är på en fångkoloni?
Eller så kanske det är jag som har blandat ihop dom totalt nu... /images/icons/wink.gif

/Micke
http://www.noctum.da.ru <a href="http://www.noctum.da.ru">
</a>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Okej, rättar till ordningen.

Mycket riktigt som du sa var det tvåan som gick oklippt, ursäkta mig för att ha sagt något annat.
trean är också mycket riktigt på en fångkoloni. Den liknar ettan ganska mycket vad gäller upplägget, en alien som jagar ganska få individer.
ettan är ursprungsfilmen, i vilken man får se att det även existerar en till utomjordings art, skulle kunna användas om man vill.
I fyran skapas en klon av Rippley vilken har fåt delvis krafter från aliens (man måste nästan se den för att förstå). Där får man se lite av förläggningar vilka är på jorden (tror jag) trean och fyran är ganska matnyttiga i information om jordens styre och sådant(särskillt i sluten), men även tvåan ger hälsosam information. Föreslår att man tittar igenom de filmerna innan man gör ett rollspel.

Så det så!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Individerna i filmen verkar ju inte så lyckliga, tråkig värld alltså. I 2:an ser man ju rätt mycket av kontoren.. Som idag fast större klyftor, Cyberpunk i gränderna och Blade Runner-prydlighet inomhus, skulle jag säga. Blade Runner matchar nog resten av Aliensvärlden rätt bra.. (Min uppfattning.)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top