Nekromanti AI's = Methuselahs

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Det kom ett inlägg för ett tag sedan som försökte jämföra AI's med drakar. Efter att ha läst Neuromacertrilogin måste jag bara säga att en betydligt bättre jämförelse är VtM's "Methuselahs". De tillvägagångsätt de använder sig av är väldigt lika.

//JP

PS: Det finns en anledning till att jag inte förklarar exakt vad en "Methuselah" är för något, så fråga inte. DS.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Förklara till mig via privat meddelande, om du ids? /images/icons/smile.gif

*nyfiken*

/P|uT0NiUm, [color:red]KIK ASS</font color=red>
 
G

Guest

Guest
VA!? vad tar du dig till! klart du måste säga det :)

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Methfüza... är mäktiga blodsugare som man inte vet något om... Det går däremot rykten om att alla meffar sover djupt nånstans och att de ska vakna när JIHAD! kommer... Jihad (elelr är det Jyhad?) är i vampire den stora fighten då alla vampyrer ska dö och kain ska äta upp allihopa... :o) andra rykten säger att meffarna inte alls sover utan håller redan på att infiltrera (?) alal vampyrklaner för att lättast kunna äta upp dem.... och ytterligare andra rykten säger att meffarna redan är döda... osv...

Jag fattar dock inte alls hur man kan jämföra varken drakar eller meffar med AI's ... inte meffar med drakar heller... Man måste ha ruskigt tråkigt när man spelar om man hela tiden mådte jämföra allt i det nya spelet med det som fanns i det gamla... IMMHO, givetvis...

AIs är något som hör ett cyberpunk spel till... Meffar hör till VTM och drakar (har ni förresten tänkt på hur förrödande det skulle vara om 15 drakar helt plötsligt dök upp i VTM och bestämde sig för att grilla alla vampyrer?) får ni själva lista ut var de hör hemma...

chrull - en drake är en drake är en drake...
 

Spelledaren

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
17
Location
Trollhättan
Menar du inte Antediluvians nu, kanske.
Methuselas är "bara" otäckt gamla vampyrer om jag inte minnes fel ?

/spelledaren
-Skulle vilja spela lite mer.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
okej... kanske det... blandar ihop dem... men Meffar är väl nästan antidellavaner också... eller nått... i vilket fall som helst så fattar jag inte jämförelsen....

chrull - mixed...
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Och plötsligt har alla ett livs levande bevis på att mitt beslut att inte öppna munnen var rätt.

Jag tänker inte ens kommentera brevet... skithalten per mening är för hög.

//KJB
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Förlåt?

Jag ber verkligen om ursäkt i fall du tåg illa upp... Det var inte meningen... Det kanske ser lite spydigt ut... men det är inte meningen att vara spydig mot dig utan mer mot världen och dess annorlunda stavningar... Första delen av meddelandet har ju ingenting med dig att göra...

Dessutom så visade det sig att jag hade blandat ihop M. med A.

Och del 2 av meddelandet syftar jag inte heller till dig eller någon annan... jag bara undrar varför man måste jämföra saker så? ... Jag ser själv ingen som helst likhet mellan dem annat än att båda är potentiella mäktiga skurkar/godingar ...

Jag vet att du inte har varit på forumen så länge... men det är vad vi gör här.. snackar skit... Men förlåt i alla fall ifall du tog illa upp...

chrull - ursäktar...

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by chrull on 2000-06-28 19:32.</EM></FONT></P>
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Re: Förlåt?

Ser man på. Jag hade förhastat mig. *Tar upp Chrull ur ett fack och placerar honom på kanten*

Du har helt missuppfattat min jämförelse. Det handlar inte om något "vem är grymmast", utan snarare A påminner om B, eller ännu hellre, A's metoder är väldigt lika B's.

Jag kan se at ni snackar skit. Det ska vi ändra på. Tillsammans ska vi göra N2 till vad det borde vara och dra upp det ur den skit NeoGames har placerat det i.

//KJB
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Skit...

HA!
Du kommer aldrig ändra på skitsnacket här... Med skitsnack menar jag inte att vi snackar skit OM någon/något... Utan att de vi oftast diskuterar är värdelöst drabbel... (som nu...) Och det kommer du aldrig kunna ändra på... Det har varit så de senaste åren på det här forumen....

Nåja... Du kan alltid försöka... :o)

chrull - skitprat.
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Re: Förlåt?

Eh? Va? Är du säker på att det där inlägget var särskilt genomtänkt?
Vad menar du egentligen?
 
Top