NYHET Affinity kör en drive med 50% igen

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,002
Location
Umeå
Inte specifikt rollspel. Men för alla er som producerar och behöver program för layout/bilder/etc.

Affinity kör på med 50% en vända till! De körde det tidigare under 2020 som ett sätt för att hjälpa folk under covid (och sälja mer ex. av sina program såklart, men ändå fint initiativ) och utökade sina demolicenser till 90-dagar. Kör själv Photo och Designer sen de släpptes typ, och kniper nog publisher under det här erbjudandet.

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,606
Location
Rissne
Nice. Jag har redan Designer och är rätt nöjd; visst saknar jag en del grejer från Illustrator men att de till skillnad från Adobe faktiskt kör multitrådat är verkligen ett massivt lyft för lite mer komplexa vektorbilder.

Tyvärr lär jag inte kunna släppa InDesign ännu på ganska länge eftersom jag vill ha DocsFlow, men det är inte dåliga grejer, det är det inte. Publisher verkar vara ljusår bättre än till exempel Scribus, och jag gillar att det inte är prenumeration utan att man köper en licens på klassiskt vis.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
Jag har gått över helt till Affinity, där jag främst kör Photo som funkar hur bra som helst. Lite invänjningsperiod för att hitta saker (ofta för de egentligen har ett smidigare workflow, men jag är van att leta i menyer istället), men kommit in i det väl och tycker det funkar fint.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,356
Jag med, kör mest photo och publisher men har även designer. Funkar hur bra som helst för mina behov. Saknar inte Adobe alls faktiskt.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Jag använder skärmdelning och Designer för stridsscener när vi spelar rollspel online.
Inte supersmidigt att drifta själva striden – jag måste flytta rollfigurerna åt spelarna t.ex. – men jag älskar flexibiliteten i att bygga scenen och att även under strid kunna lägga till exakt vad som helst (som jag kan rita).
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Är Publisher värt att skaffa om man har erfarenhet av InDesign, inte längre har tillgång till det, men behöver något sorts layoutprogram?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,606
Location
Rissne
Är Publisher värt att skaffa om man har erfarenhet av InDesign, inte längre har tillgång till det, men behöver något sorts layoutprogram?
Jag skulle säga att om man har behov av layoutprogram och inte har tillgång till InDesign så verkar Publisher vara nästan det enda egentliga alternativet, åtminstone på PC… =)
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,356
Är Publisher värt att skaffa om man har erfarenhet av InDesign, inte längre har tillgång till det, men behöver något sorts layoutprogram?
Absolut! Jag flyttade från InDesign till Publisher och är mycket nöjd. Det var såklart riktigt frustrerande i början men nu flyter det på riktigt bra och jag saknar inte InDesign ett smack.
 
Top