Nekromanti Adventure! äventyr (lång)

Tepet Jikad

Veteran
Joined
17 Sep 2001
Messages
36
Location
Karlskrona, Blekinge
Två små miniäventyr, varav det ena skiljer sig markant från "kanon"...

Doktor von Goethes Atlantiska Armada!

RP'na sitter på klubben och utbyter historier när plötsligt en Duesenberg glider förbi på gatan utanför och passagerarna pepprar fasaden (och halva klubben) med sina Thompson maskingevär. Naturligtvis klarar RP'na sig, och finner som enda ledtråd en tändsticksask från "The Blue Angel", en lokal klubb som har anknytning till ett lokalt tyskdominerat gatgäng.

Vid närmare undersökningar visar det sig att spåret är en återvändsgränd, och de återvänder till klubben, bara för att fånga en grupp svartklädda busar i färd med att rota igenom deras bibliotek! Anfallet var uppenbart en undanmanöver...

Busarna blir snart avklarade, förutom en som lyckas rymma med en bok. Boken visar sig vara en av de påstådda översättningarna av Platon's skrifter om Atlantis (kommer inte ihåg namnet här), och de döda busarna (de tar alla gift när de fångats) har varsin tatuering av ett pentagram på ena handleden.

De lyckas spåra busen till hamnen, där han flyr i en motorbåt (lägg in motorbåtsjakt här), när de fångar honom visar det sig att han var på väg tillbaka från någonstans ute på havet, där han lämnat av sin skatt. Den här gången lyckas RP'na hindra busen från att ta gift, och efter upprepat förhör (använd gärna "sanningsserum", en trevlig genrekonvention) visar det sig att han är en av Doktor von Goethes Übermän. Dr von Goethe är ättling till den berömde poeten Goethe, som i själva verket beskrivit sig själv i Faust, och som ärvt sin förfaders sataniska förmågor (han är en Mesmerist med sinneskontrollerande förmågor).

Von Goethe är också besatt av legenden om Atlantis, främst den magiska teknologi som ska ligga gömd i staden än idag...

Lyckligtvis måste von Goethe hitta någon som kan läsa gammalgrekiska (han är galen satanist, inte lingvist), och då en professor i just detta ämne försvinner i London vet RP'na vart de måste resa...

De har nu en mycket enkel grund: von Goethe reser i en gammal u-båt från Första Världskriget, och kan alltså inte angöra en hamn utan att väcka uppmärksamhet, och de råkar själva veta att den kopia av översättningen han innehar redan översatts till engelska av en av deras egna vänner, som bor i Marrakesh.

Med deras egen kopia av översättningen och en gammal trålare följer de von Goethe till Gibraltar, och sen till en plats utanför Marockos kust (bortom Herakles Stoder, eller hur?). De följer von Goethe under vattnet med eventuell dykarutrustning, och hittar Atlantis! Där ligger fortfarande Z-stråledrivna krigsfartyg och dylika fakroster, i perfekt skick, de behöver bara elektricitet i sina orikalkumbatterier för att startas upp.

Det som följer sedan är en vild jakt på Goethes busar, diverse dueller mellan Rp'na och hans mer skickliga hantlangare Beelzebub och Azazel, och till sist en duell mellan RP'na och Doktor von Goethe i varsitt Atlantiskt krigsskepp, svävare beväpnade med missiler och dödsstrålar. De måste hindra honom, med ett sådant vapen kan han ta över världen!!!!!

------------------------------------------------------

Viruset Som Förändrar Världen!
(med ursäkter till de författare som skrev WildCards novellerna)

Året är 1946. Kriget är slut, världen har förändrats, AEON-sällskapet har gömt sig under anonymitetens mantel. RP'na blir så en dag kontaktade av Maxwell Mercer själv, som berättar att Doktor von Goethe lever! Inte nog med det, han har lagt vantarna på ett livsfarligt virus, skapat av Primoris själv en gång när det begav sig, som Mercer och de andra trodde hade blivit skrotat då de upptäckte dess farliga egenskaper.

Doktor von Goethe tänker släppa lös viruset över Manhattan, och det är upp till RP'na att hindra honom.

Det som följer är en kamp mot tiden. De jagar von Goethe över hela USA, från västkusten till New York, där de till slut måste kämpa mot honom och hans hejdukar (då Beelzebub och Azazel dog under det förra äventyret är det hans nya hejdukar Shaitan och Baal som är de mer kompetenta skurkarna under honom) ombord på ett gigantiskt luftskepp.

Men även om de lyckas stoppa von Goethe (och han faller, som skurkar ska i riktiga dödsscener, av zeppelinaren till sin död flera mil ned), så misslyckas de att hindra viruset från att spridas i jetströmmarna ovanför Manhattan.


Men viruset agerar inte som någon trott. Istället för att döda folk, så dör kanske 70 procent av de som smittats (några miljoner människor, viruset är ju inte perfekt), 25 procent blir groteskt muterade till rena rama missfostren, och 5 procent...blir annorlunda.

Här är ett utmärkt tillfälle att byta till antingen Aberrant-systemet eller Big Eyes Small Mouth, och låta spelarna spela superhjältar på 50-talet och framåt. Superhjältar och McCarthyism, Beatles-eran, hippie-eran, Vietnam, och så vidare...

Tja, det var allt för denna gång...


The Artist formerly known as NisseHult...
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag ville bara s'ga att det var riktigt grymt... jag ska bli som dig när jag blir stor... kan vi inte typ byta ut hjärnor också så kan du få lite 2 - årig natur med matte fysik, kemi med mera skit... mot din speledar teknik ? snälla ? inte det... ? kunde väl tänka mig det... spelledare mer värt än natur...
 

Tepet Jikad

Veteran
Joined
17 Sep 2001
Messages
36
Location
Karlskrona, Blekinge
Nja, vi ser ju vad resultatet av hjärnbyte är i "Det Våras för Frankenstein", eller hur?

Dessutom måste jag spänna fast mina spelare i tvångströja och spärra upp deras ögon när vi ska spela. Annars smiter de bara. Fast jag undrar om Beethoven verkligen behövs...
 
Top