Nekromanti Actionskräckrollspel!!!

G

Guest

Guest
Jasg själv tycker att man ska tona ner på actionscener i t ex Kult. Hellre att spelarna tömmer magasinet mot en stor svart skugga de skymtar än att vi kör regelrätta strider där RPna slaktar fiende efter fiende.

Att skräckstämningen lätt försvinner vid action har jag själv erfarit och om man tänker efter så har de flesta bra skräckhistorier ett lågt antal strider!

Mäster Azazel
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
När vi spelar Kult brukar vi fösöka undviker stridigheter så bra det går. Inte för att det är tråkigt eller förstör stämmingen utan för att man tar in en kula i bröstkorgen och traskar levande därifrån. Kult är så härligt dödligt:)

Walk softly and carry a big stick.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"När vi spelar Kult brukar vi fösöka undviker stridigheter så bra det går. Inte för att det är tråkigt eller förstör stämmingen utan för att man tar in en kula i bröstkorgen och traskar levande därifrån. Kult är så härligt dödligt:)"

Jo, jag håller med. Det är för övrigt helt okej tycker jag, även om det IMO blir för mycket blod i Kult för det mesta. Grov action kan på sin höjd skapa en skön panisk känsla, som i Aliens ungefär. "They're coming out of the goddamn walls!" (bratta bratta bratta)

Och alltför mycket action? Tja, det passar kanske bäst för den typen av spelare vars RP heter Ash och jobbar för S-Mart... ;-)

--
Björn

"If the Culture is the US, then the Homomdan Empire is the USSR, the Chinese are the Idirans, the mugger on the corner of Fifth and Main is the Galactic Empire, and the bum he's curb-stomping is the United Federation of Planets." - IXJac
 
Top